Avatar billede thomas_nj Nybegynder
22. marts 2006 - 17:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tips til lejlighed

Hej eksperter

  Jeg skal til at søge efter en lejlighed, men vil gerne undgå at gøre mig de dyrtkøbte erfaringer, hvis de kan undgås.
  Derfor er jeg ved at lave en liste, med ting jeg skal tænke på.
  Jeg har:
  * Placering
  * Pris (Er alt inkluderet, etc)
  * Størrelse
  men kan ikke rigtigt komme på flere ting.

  Er der nogen, der vil dele deres erfaringer, så jeg har noget mere at gå efter?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
22. marts 2006 - 17:45 #1
Alder
Avatar billede ladyhawke Novice
22. marts 2006 - 19:13 #2
er det ejer eller leje du kigger efter?
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
22. marts 2006 - 19:28 #3
20 år. FLytter til Odense for at læse videre her til sommer, så skal kunne løbe rundt med en SU.

  Jeg kigger kun efter noget til leje.
Avatar billede AnyFellow Mester
22. marts 2006 - 20:46 #4
Meld dig ind i lejernes LO (Lejernes landsorganisation).
http://www.lejerneslo.dk/

Hvis du har kig på en lejlighed, kan du ringe til dem og få et check af udlejer.
Har de noget registreret på ham, i forhold til tidligere lejere der har haft problemer, kan det hjælpe dig til ikke at komme i fedtefadet.

Ved leje, skal du være meget opmærksom på lejekontrakten, især hvis det ikke er en standardkontrakt.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
23. marts 2006 - 09:42 #5
Nej, jeg tænkte nu på lejlighedens alder. Det er naturligvis rarere at bo i noget nyt, men hvis lejligheden er opført efter 1993 (så vidt jeg husker) så er den ikke omfattet af huslejereguleringen, dvs. at du ikke har nogen mulighed for at klage over en for høj husleje.
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
25. marts 2006 - 18:54 #6
Tak skal I hava. Så er det vidst bare med at komme i gang med at søge.

  schwarz84 & kfisker >> Gider I ikke lige smide et svar så jeg kan lukke og slukke?
Avatar billede AnyFellow Mester
26. marts 2006 - 23:52 #7
Svar :)