Avatar billede runarr Nybegynder
22. marts 2006 - 15:46 Der er 14 kommentarer

Integreret grafikkort - kan det bruges til noget?

Jeg står og mangler en bærbar til almindelig brug + lidt videoredigering og lidt spil (GTA & AOE3)

Jeg har set mig lidt varm på Dell's nye Inspiron 6400 (se den her: http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/inspn_6400?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs ), men der er én ting, der bekymrer mig, nemlig grafikkortet

"Intel®  Graphics Media Accelerator 950TM  integreret grafikkort med op til 224 MB delt systemhukommelse"

Jeg har før lært at man skal holde sig langt væk fra integrede grafikkort - hvad synes i andre?
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
22. marts 2006 - 15:48 #1
det vil kalrt være bedst med et uden delt ram, det koster lidt mere, men performance er også meget bedre på et kort uden delt ram.

det var gratis så læg selv et svar og accepter dette ;)
Avatar billede mhauge Nybegynder
22. marts 2006 - 15:48 #2
Intel GMA plejer ikke at være til andet end tekstbehandling/internet brug.
Nogle bærbare har ATI Express 200/300 - stadig med delt hukommelse, det er bedre men stadig langt fra det samme som en med f.eks et X700 kort med egen hukommelse.
Avatar billede runarr Nybegynder
22. marts 2006 - 15:50 #3
Så er det noget lort at man ikke kan vælge andre grafikkort til Inspiron 6400

Det ser ellers ud til at være en udmærket maskine, hvis man putter 1GB RAM i den
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
22. marts 2006 - 15:52 #4
problemet med delt ram er at rammen er langt fra selve grafikkort processoren, og det er dette faktum der gøra t kortet er meget lansommere end en kort hvor rammen er direkte forbundet med grafikkkort processoren
Avatar billede huset Praktikant
22. marts 2006 - 15:56 #5
Intels Graphics Media Accelerator 950TM kan godt afvikle spil og de andre ting du ønsker, men der er visse ting her der sætter lidt krav til kortet. Her mener jeg opløsninger indenfor spil.
Avatar billede runarr Nybegynder
22. marts 2006 - 15:59 #6
Er det kun til spil at grafikkortet er vigtigt?

Hvad med videoredigering og Photoshop?
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
22. marts 2006 - 16:03 #7
video redigering bruger CPU , RAM, og hurtige diske, (eller et kort med hardware encoding / decoding, men de koster hvis de skal kunne gøre det IRT), photoshop bruger også store mængder ram
Avatar billede huset Praktikant
22. marts 2006 - 16:41 #8
Ganske korrekt skrevet
Avatar billede runarr Nybegynder
23. marts 2006 - 13:11 #9
Jeg tror at konklusionen er, at jeg bør holde mig fra at købe en bærbar med integreret grafikkort

- jeg skulle jo også nødigt risikere ikke at kunne køre det nye Godfather spil ordentligt :)
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2006 - 13:46 #10
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2006 - 20:23 #11
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden
Avatar billede runarr Nybegynder
30. april 2006 - 20:28 #12
Tak for rådene!

Jeg ventede med at købe til 6400'eren kom med et dedikeret ATI grafikkort.
Avatar billede huset Praktikant
01. februar 2007 - 13:46 #13
Lukketid
Avatar billede huset Praktikant
06. april 2007 - 08:12 #14
Ved at være tid til feedback?