Avatar billede dondaddio Nybegynder
22. marts 2006 - 12:52 Der er 3 kommentarer

Mangler password.!

Jeg har for nyligt købt en Abble Powerbook G4, og har brugt den et godt styk tid.
Men forleden da jeg skulle installere et program, spugte den om password.
Jeg har prøvet ALT.!
Men den konto jeg er inde på, i mac OS styresystemet er har IKKE rettinghedder til at ændre ting.
Har prøvet at sætte cd'en i, og holde c nede mens man starter op - uden virkning..
HJÆLP..!
Ham jeg købte den af kan jeg IKKE komme i kontakt med.
Avatar billede egonspock Seniormester
22. marts 2006 - 14:58 #1
Når du sætter installationsdisken i, kommer der så ikke en installationsskærm frem? Hvis, så prøv at se i en af menuerne til venstre for oven og se om der ikke er et menupunkt, der hedder Passwords eller Skift adgangskode. Det burde hjælpe!
Avatar billede dondaddio Nybegynder
23. marts 2006 - 11:39 #2
Nej, der kommer intet frem - den starter bare mac os op.. Kan det skyldes det er en nyere version af Mac OS tiger cd jeg har..?
Avatar billede sd8220 Seniormester
24. marts 2006 - 12:40 #3
Hejsa. En Pb G4 burde kunne starte/køre OS X 10.4; men prøv i Startdisk i Sysstemindstillniger at vælge din CD, og så genstart.
Ellers kan du holde [ALT]-tasten nede, når du starter op (med CD i drev) . Så skulle du gerne få en mulighed for at klikke på denn disk, som du gerne vil starte fra.
/Seb