Avatar billede cygnet Praktikant
22. marts 2006 - 12:10 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

E-mærket?

Har snart kørt www.jonsen.dk i 1½ år og er ved at komme op på en pæn omsætning om året.

Jeg vil spørger om i vurdere at E-mærket er pengene værd? Synes det er høj udgift, men hvad er jeres vurdering af værdien overfor kunden?

/Kristian Sørensen
Avatar billede cygnet Praktikant
22. marts 2006 - 12:11 #1
Det er forresten 2½ år ...
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2006 - 12:57 #2
Hej Kristian

Hvis jeg skal købe noget over nettet og 2 forretninger har den samme varer til nogenlunde samme pris, vil jeg vælge e-mærket virksomhed, der er nogen krav der skal opfyldes og hvis man har e-mærket er man sikker på de bliver det.

Men det er jo også en del penge, er det 3000 om året eller lign.
Man får nogen ekstra ting man kan benytte sig af, og får fx. rabat på ewire aftale og andre punkter. Så du skal nok gøre op om der er nok fordele for dig/din virksomhed til at betale det nu koster om året. og om du vil få gavn af de muligheder der er med det.
Avatar billede weblex Nybegynder
22. marts 2006 - 16:15 #3
Jeg ville aldrig skænke mærkning en tanke...

Nu køber jeg mest IT, dvdere m.m. over nettet, og der betyder det noget for mig, om de pgl. virksomheder er med på edbpriser.dk eller lignende.
Avatar billede hacked Nybegynder
22. marts 2006 - 20:15 #4
Jeg skænker aldrig e-mærkning en tanke. Jeg køber gerne der hvor varen er billigst, e-mærke eller ej. Kort sagt den første og bedste. Ellers plejer jeg gerne at vælge den webbutik hvis website er nogenlunde indbydende og virker mest professionelt. Underligt argument men sådan er det altså ihvertfald for mit vedkommende. Ellers så prøv og lav en poll inde på jubii forum (undskyld at jeg nævner en semi-konkurrent til E :/ ).
Avatar billede trophymanager Nybegynder
24. marts 2006 - 11:18 #5
Jeg shopper også tit på nettet, og her er det der bestemmer om jeg køber i en butik om den er troværdig. Det er referencer fra enten venner eller andre troværdige sider der bestemmer hvorvidt jeg køber på en side. Ikke et eller andet mærke jeg aldrig har hørt om. (Tror ikke der er så mange normale brugere der kender e-mærket.)
Avatar billede tjum65 Nybegynder
19. april 2006 - 19:42 #6
Du skal som udgangspunkt kigge på din konkurrencesituation.
Har du mange konkurrenter der er e-mærket, eller er du på prisdatabaser, hvor det på forhandlerlisterne fremgår hvem der er e-mærket (som på edbpriser) - så ville jeg følge trop.

Jeg vil umiddelbart ikke vurdere at din butik er i den situation, så jeg ville bestemt putte mine penge i andre projekter i stedet for (f.eks. adword på google).

Husk at e-mærket er en prvat org. som har egne mål - så deres egen "markedsføring" er ikke altid fyldestgørende (læs mere på http://www.internetministeriet.dk/?p=3)
Avatar billede tjum65 Nybegynder
19. april 2006 - 19:44 #7
(Skulle være markeret som svar - sorry)

Du skal som udgangspunkt kigge på din konkurrencesituation.
Har du mange konkurrenter der er e-mærket, eller er du på prisdatabaser, hvor det på forhandlerlisterne fremgår hvem der er e-mærket (som på edbpriser) - så ville jeg følge trop.

Jeg vil umiddelbart ikke vurdere at din butik er i den situation, så jeg ville bestemt putte mine penge i andre projekter i stedet for (f.eks. adword på google).

Husk at e-mærket er en prvat org. som har egne mål - så deres egen "markedsføring" er ikke altid fyldestgørende (læs mere på http://www.internetministeriet.dk/?p=3)