Avatar billede test42 Nybegynder
22. marts 2006 - 09:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

USB-mus, udev og hotplug

Jeg har installeret LFS efter sidste nævnte udgivelse på www.linuxfromscratch.org, og har fået X m.m. til at virke - mit eneste problem er, at jeg ikke kan få den til at detecte min USB-mus, som jeg har plugget i.. Der er lys i musen, så forbindelse er der da, men i min /dev/input ligger kun mice og mouse0 (som referer til min touchpad, og som virker fint)...

Hvis jeg lader musen stå under reboot, stopper den under initializering af kernen, ved beskeden:

ehci_hcd 0000:00:03.3: new USB bus registered, assigned bus number 1

.. og så stopper den, låser tastaturet og står bare med blinkende markør.

Kernen er compilet med undersøttelse for hotplug og USB HID - nogle der har et bud?
Avatar billede test42 Nybegynder
22. marts 2006 - 10:03 #1
Nå, en lille update - nu låser hele systemet, når jeg indsætter min (eller hvilken som helst anden USB-mus)... krise..
Avatar billede test42 Nybegynder
22. marts 2006 - 10:28 #2
Problem solved, jeg tilføjede OHCI-mulighed under USB (kun USCI var tilføjet), og nu spiller det :)