Avatar billede geltzer Nybegynder
22. marts 2006 - 09:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ka det passe at ubuntu ska fylde 6.5 GB??

Jeg har installeret ubuntu på min maskine og det virker fortrinligt :)
problemet er at da jeg kører dualboot har jeg afsat 10GB til linux på disken.
og da jeg så her forleden forsøgte at downloade et iso var min disk pludseligt 100% fuld!!!!!
shit!!
jeg ser til min gru at ubuntu optager 6.5 GB plads!!!

ka det virkelig passe? eller ligger der noget andet og fylder?
Avatar billede strych9 Praktikant
22. marts 2006 - 11:34 #1
Hvis du har lavet en fuld installation så er det ikke urealistisk.

Standard tager den 1.5x din RAM og laver den swap partition på den størrelse (Linux bruger swap partition, ikke swap filer som windows).
Samtidig bliver 5% af disken afsat til eksklusiv brug for root, navnligt i fald disken bliver fuld og root skal reparere det.
og.. så fylder en fuld installation altså pænt meget.
Avatar billede geltzer Nybegynder
23. marts 2006 - 08:50 #2
ok syns bare det virkede vildt i forhold til min suse installation på 3.5GB
Avatar billede strych9 Praktikant
23. marts 2006 - 09:28 #3
Et lille tip:
åbn en root shell, og så gå ind i en folder. Skriv du -sh, og så kan du se hvor meget folderen + underfoldere fylder.