Avatar billede jumbojet Nybegynder
22. marts 2006 - 08:52 Der er 4 kommentarer

KISS DP-1504 vil ikke køre trådløs

Jeg har lige købt en KISS DP-1504 men kan ikke få den til at køre trådløs. Den blev leveret med et Zyxel pcmcia kort, som skulle være godkendt til KISS´en. Jeg har en Linksys router og kører Stofanet.
Har installeret PC-Link ver. 1.3 på min pc, men det er desværre ikke lykkedes at få KISS´en på netværket.
Har prøvet at køre med og uden DHCP, med og uden kryptering. Undrer mig at der i KISS menuen kun er mulighed for 40-bit og 104-bit kryptering istedet for 64-bit eller 128-bit.
HJÆLP, jeg er træt af min KISS indtil jeg har fundet ud af det....Nogen som har erfaringer her???
Avatar billede kenp Novice
22. marts 2006 - 14:57 #1
Du skal regne med at 40/64 bit er det samme ligeledes 104/128 er det samme.

Men kan du se om din kiss får en ip-adresse.
Avatar billede jumbojet Nybegynder
22. marts 2006 - 15:01 #2
Den får ikke en ip-adresse via DHCP. kan heller ikke pinge den hvis den har en statisk ip-adresse. Har ringet til Kiss support idag, og de anbefaler at jeg enten ombytter den til en DP-600 eller køber en wireless bridge og kobler sammen med min DP-1504 via RJ-45 porten.
Avatar billede kenp Novice
22. marts 2006 - 21:10 #3
du køre vel ikke med macfiltrering på din router så det kan være fejlen?

Hvilke kort udover zyxel fik du med? for der er kun 1 som kan bruges med kiss.. (og du køre vel ikke med wpa-kryptering på dit nuværende trådløse)
Avatar billede jumbojet Nybegynder
23. marts 2006 - 08:13 #4
Jeg kører ikke med macfiltrering, og jeg har prøvet at slå kryptering fra på Linksys routeren. Der var kun det en Zyxel pcmcia kort med til KISS´en.
Bestilte en Linksys Bridge igår, som jeg regner med at få idag, så vil jeg kable fra RJ-45 porten i KISS´en over i den, og så håber jeg at det virker.