Avatar billede tricky Nybegynder
21. marts 2006 - 23:13 Der er 9 kommentarer

Hjælp til at finde NyhedsCMS

Hej Eksperter,

Jeg står og mangler et nyheds-CMS(gerne opensource).

Jeg vil gerne kunne følgende, og ikke så meget andet. Da det skal implementeres på en eksisterende side.

- Mulighed for indtastning af nyheder via web(overskrift og brødtekst).
- Automatisk "snuppe" overskriften fra nyheden og smide den i en boks på forsiden.
- Automatisk oprette en oversigt over nyheder(nyhedsarkiv).

Er min formulering uklar, så spørg endelig :)

Jeg håber at I er nogen der kan hjælpe!
Avatar billede tricky Nybegynder
21. marts 2006 - 23:15 #1
Note: Boksen på forsiden eksisterer naturligvis i forvejen. Jeg skal bare kunne indsætte et kodestykke i boksen der henter "Dato: Overskrift".
Avatar billede cygnet Praktikant
22. marts 2006 - 11:06 #2
noget du vil give noget for?

se nyheder på www.jonsen.dk/jonsen - kunne jeg godt omskrive til dig.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. marts 2006 - 12:17 #3
Wordpress, se blandt andet http://jesper.thusgaard.com
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. marts 2006 - 12:21 #4
Med wordpress kan du endda sende en mail, som så kommer på WebLoggen.

Wordpress er et weblog system, men en weblog er jo også bare nyheder.
Wordpress har indbygget RSS feeds.
Wordpress tillader dig at oprette katagorier og katagorisere dine nyheder: http://jakob.thusgaard.com/?cat=16
Avatar billede tricky Nybegynder
23. marts 2006 - 01:11 #5
Tusind tak for svarene.

Men jeg er mere ude efter noget á la det der er på forsiden af www.horsensok.dk

Vi kan desværre ikke tilbyde betaling.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. marts 2006 - 04:40 #6
Minder da lidt om wordpress......

Se andre Temaer her: http://www.alexking.org/software/wordpress/theme_browser.php
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. marts 2006 - 08:20 #7
dette tema minder lidt om det du henviser til: http://managedtasks.com/wpthemes/blog/index.php?wptheme=Benevolence

Farver og billeder kan ændres efter dit ønske.
Avatar billede tricky Nybegynder
24. marts 2006 - 01:24 #8
Hej, og igen tak for hjælpen!

Det jeg søger er ikke et komplet website, men derimod "kun" et nyhedssystem, da jeg allerede har en website der bare mangler en nem måde, at håndtere nyheder på. Systemet skal være sikkert, seriøst og velfungerende, á la WordPress, da sitet har over 20.000 besøg hver måned.

Som førnævnt, kan vi desværre ikke købe os til en løsning.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. marts 2006 - 05:44 #9
Forslag: Brug Wordpress, og brug det som nyhedssystem, det er reelt det det er lavet til. Det kan installeret i en folder der hedder news og sættes op som du ønsker det. Du kan så linke til news. Men hvis det skal integreres i din site, så kan jeg godt se at det ikke kan bruges.