Avatar billede kube Nybegynder
21. marts 2006 - 22:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

opsætning af trådløst netværk

Hej,
jeg kan ikke få mit trådløse netværk til at virke under open suse.

Med "ifconfig" kan jeg se at mit kort er listet under wlan0, men hvordan har jeg mulighed for at opsætte netværksnøgle og vælge netværket?

Jeg har prøvet YaST, men her der ikke mulighed for opsætning af dette.

Kan nogen hjælpe mig?
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2006 - 07:19 #1
Kan du ikke finde noget her http://www.eksperten.dk/spm/563163
Avatar billede kube Nybegynder
25. marts 2006 - 13:25 #2
Dette hjælper mig desvære ikke
Avatar billede malawimoto Nybegynder
28. marts 2006 - 15:18 #3
hvilken Wireless kort er der tale om?
Avatar billede kube Nybegynder
28. marts 2006 - 17:24 #4
Realtek RTL8180 Wireless LAN (Mini-)PCI NIC

Når jeg skriver kommandoen ifconfig kommer kortet fint frem under wlan0

Jeg har også prøvet at opsætte netværksnøgle med kwifimanager, men uden held :-(
Avatar billede kube Nybegynder
28. marts 2006 - 17:24 #5
min distro er open suse 10.0
Avatar billede malawimoto Nybegynder
29. marts 2006 - 12:51 #6
Hvad siger din dmesg log fil når kortet skal aktiveres....fejl melding?
Avatar billede malawimoto Nybegynder
29. marts 2006 - 13:06 #7
Jeg fik min ipw2200 til at virke ved at opgradere firmware /lib/firmware der er en fejl i den version som installeres kan hentes her

http://ipw2200.sourceforge.net/firmware.php
Avatar billede malawimoto Nybegynder
29. marts 2006 - 13:13 #8
Her er en thread fra nettet hvor en har en tilsvarede problem...

I recently installed SUSE on my main computer, and I was surprised by how easily I was able to set up wireless on it. In fact, I didn't need to do anything at all, it simply figured it out itself. Because of how simple it was, I decided to install it on my shiny new laptop as well, and things aren't going as smoothly as before.

SUSE recognized my laptop wireless card, and it has the same settings in "Control Center (YaST) -> Network Devices" as my computer has, but in my system tray (is that what you call it in linux?) KInternet isn't doing anything, and when I right-click it, I only get the "Settings..." option, and there isn't much in there. On my main computer, I get a ton of options and the icon is animated, indicating network traffic.

Any ideas on how to get my device started on my laptop?

svar
Ahh.... ok. I'm assuming you used the OSS version of SUSE...

Remove your wireless card using YaST, as in click on the device and delete it. Then, Install this: ftp://mirror.mcs.anl.gov/pub/suse/i3...5-6.noarch.rpm

Restart, should be detected correctly and should also prompt you to configure it.

As an aside, this is available using YaST if you added additional repositories. See here:

http://www.opensuse.org/Additional_Y...e_Repositories
Avatar billede malawimoto Nybegynder
29. marts 2006 - 13:35 #9
Saw ikke at det var en realtek du havde....jeg graver lidt på internet
Avatar billede kube Nybegynder
30. marts 2006 - 23:38 #10
Jeg kan se kortet ved YaST og lave konfiguration, med nøgle osv. Kan det være fordi, der kun er mulighed for en bestems slags kryptering ved suse linux?

Men jeg kan bare ikke kortet til at få en IP eller lave anden komm. med routeren.
Avatar billede malawimoto Nybegynder
31. marts 2006 - 00:01 #11
prøve læs den link

http://wwwcip.informatik.uni-erlangen.de/~siklkepp/rtl8180.html

og følge opsætning ved hjælpe af terminalen
Avatar billede kube Nybegynder
10. september 2006 - 10:51 #12
luk, det virker i 10.1