Avatar billede vildrede Nybegynder
21. marts 2006 - 19:17 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

kan ikke finde disk under winxp install - sata?

Det her spg er sikkert stillet før, men jeg kan ikke finde nogen umiddelbar løsning.

Jeg er ved at geninstallere winxp efter at have fået en SATA disk (den skal ikke installeres dér, men på en ældre ide disk)

Jeg trykker F6 under opstarten for at installere en SATA driver ellers kan win install ikke finde nogle diske. Men efter at have loaded både intel og silicon driveren, crasher den alligevel med "problemer med harddisk/controller".

Hvad er der galt her? Jeg har et abit ic7-g bundkort og 3 seagate ide diske og en sata disk. Jeg mener sidste gang jeg bare satte SATA driver disken i, efter f6 under install og så virkede det.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2006 - 19:22 #1
Hvis XP installationen ikke kan finde din IDE disk er problemet noget andet
Avatar billede vildrede Nybegynder
21. marts 2006 - 19:24 #2
edit: Den skriver vist ikke at den ikke kan finde nogle diske men at der problemer med harddisken eller controllern og jeg skal virustjekke eller tjekke for fejl.
Avatar billede levithan Nybegynder
21. marts 2006 - 19:32 #3
under instalationen behøver du ikke trykke F6 for at skulle installere sata driveren det kan du sagtens vente med til windows er installeret.
Avatar billede vildrede Nybegynder
21. marts 2006 - 19:35 #4
jo men hvis jeg ikke gør noget så kan den heller ikke fortsætte installationen (crasher med den samme besked)
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2006 - 19:35 #5
Hvis du intet har på disken der ikke må slettes så giv den en gang KILLDISK http://www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede levithan Nybegynder
21. marts 2006 - 19:41 #6
prøv at tage din sata harddisk fra når du ikke skal bruge den til instalationen.

se om dit system kan installere derfra. når du har installere så sætter vi sata disken til igen hvis du når så langt
Avatar billede vildrede Nybegynder
21. marts 2006 - 19:46 #7
jeg tænker bare på om jeg ikke skal installere Promise controlleren/disk accelerator/host adapter under opstarten.
Avatar billede vildrede Nybegynder
21. marts 2006 - 19:48 #8
seagate skriver:

If you are building a new system using a motherboard or PCI adapter card which includes new disk device drivers, the Windows XP or Windows 2000 operating system installation will pause briefly and ask for you to insert a OEM floppy diskette. This pause for new "SCSI adapter" drivers happens soon after the boot near the beginning of the installation.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2006 - 19:50 #9
Du kunne jo også overveje det jeg skrev 21/03-2006 19:35:29
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2006 - 19:51 #10
Du er jo blevet forklaret at det IKKE er nødvendigt med disse drivere under installationen hvis du vil installere på IDE disken
Avatar billede vildrede Nybegynder
21. marts 2006 - 19:52 #11
helgec: der skal helst ikke gå noget galt. *Hvis* (hvis og hvis haha) den stadig melder fejl er jeg ude på dybt vand og har så ikke net forbindelse eller styresystem overhovedet...
Avatar billede vildrede Nybegynder
21. marts 2006 - 19:53 #12
19:51:47: Men det forstår jeg IKKE. Da jeg installerede xp i tidernes morgen, VAR det nødvendigt med en disk med driver under install.
Avatar billede levithan Nybegynder
21. marts 2006 - 19:54 #13
vildrede
du kunne jo tage en tom IDE harddisk og kun sætte den til og se om du kan installere windows på den. så kan du altid sætte de gamle diske tilbage hvis det går galt
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2006 - 20:44 #14
"helgec: der skal helst ikke gå noget galt" Anser du mig for at tilbyde destruktive løsninger eller vil du bare chatte???
Avatar billede vildrede Nybegynder
22. marts 2006 - 02:35 #15
Helgec, tag lige en slapper. :(
Jeg vil faktisk gerne overveje flere ting istedet for, blindt, at følge "det første det bedste råd": Jeg har ikke super styr på pc'er og deres ædlere dele, så jeg træder selvfølgelig varsomt, det har INTET at gøre med at du skulle tvangs-snik-snakke eller tilbyde destruktive løsninger.
Avatar billede vildrede Nybegynder
13. april 2006 - 01:48 #16
lukkes.