Avatar billede janbredvig Nybegynder
03. maj 2001 - 11:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

NSERVER switch

Hej alle sammen

Jeg sidder med et lille Notes problem, som i alle sikkert har oplevet...

Hvordan stopper (og starter) jeg Domino serveren via en kommandoprompt?

Jeg kan starte serveren ved at afvikle kommandoen NSERVER - men hvordan stoppes den igen?

Med rar hilsen
Jan
Avatar billede crohde Nybegynder
04. maj 2001 - 13:26 #1
Skriv exit eller quit i server konsollen

Christian Rohde
Community Solutions A/S
Avatar billede janbredvig Nybegynder
07. maj 2001 - 07:24 #2
Hej Chrístian

Tak for svaret. Der er dog et lille problem...

Jeg vil gerne lave en .bat fil, der automatisk kan stoppe serveren, kopiere nogle postkasser og dereftet genstarte serveren.

Jeg vil gøre det fra en Win 98 klient - har du/I et lille trick til hvordan dette kan lade sig gøre?

Det skal se cirka sådan ud :
  echo off
  nserver -q : stopper serveren
  xcopy ... ....
  nserver

Hvordan kan jeg gøre det fra en win09 klient?

Jeg har forgæves forsøgt med kommandoen REXEC; men kan ikke få det til at virke.

Med rar hilsen
Jan