Avatar billede Thonke Nybegynder
01. maj 1999 - 00:00 Der er 10 kommentarer

Hjælp..!! min Database driller.

Hej ASP Freaks  *S*

Jeg er total nybegynder i ASP. Jeg er 12 år så husk jeg måske kan værer lidt langsom *GG*. Jeg har lavet en Access Database og har fået kontakt med den via mit .asp dokument. Så jeg kan se hvad der er i databasen. Men hvordan gør jeg sådan at man kan skrive i databasen via browseren. Og sådan at man kan slette indlæg i databasen via browseren. Please hjælp mig nu er jeg så godt igang !

Mvh. Jonas

Ps. >> Jeg vil have et ordenligt svar af de 110 Point !
Avatar billede cybles Nybegynder
01. maj 1999 - 16:06 #1
Hej jonas, sejt nok 12 år og allerede igang, respekt for dig.Har du overvejet at prøve at følge en opskrift til at starte med ? jeg har selv haft stort udbytte af hjælp jeg fik fra Meyer og Chatstuf da jeg selv skulle igang med asp og databaser, jeg lavede et lille brugt marked som fungere meget fint. Opskriften jeg fik kom fra bogen Asp for dummies. Jeg havde dog ikke bogen men med hjælp fra overnævnte og de filer som de sendte mig lykkeds det mig, og jeg har nu fået en helt god forståelse for hvordan det virker. Jeg vil gerne sende dig filerne, så du selv kan prøve dig frem og er dig også behjælpelig hvis der skulle opstå problemer.
Avatar billede chaser Nybegynder
01. maj 1999 - 18:40 #2
Hej jonas.

Da jeg selv er en 12 årig asp programmør, vil jeg anbefalde at du kigger på http://www.attitude.com/users/kathi/asp/samples/, hvor der er eksembler på hvodan man kan via asp tilføje, ændre, og slette poster fra en database.

/chaser

P.S. Koderne på sidernes db er med DSN, så hvis du ikke bruger dsn(som mig) skal du lave lidt om på koderne.
Avatar billede junior Nybegynder
01. maj 1999 - 23:36 #3
Hejsa Jonas, du skal lave en html side eller en ASP side med en form, hvor du giver brugeren mulighed for at indtaste de oplysninger som du vil have registreret i database.

Så skal du lave en ASP side der behandler de data og det nemmeste at arbejde med synes jeg er noget der hedder recordset.

Der henter du så dine data fra din form med kommandoen request.form("feltnavn"), og kan putte dem lige så fint ind i databasen...

skulle du have lyst til at snakke videre om det er du velkomme til at maile mig på webmaster@evs-web.dk

_junior
Avatar billede Thonke Nybegynder
02. maj 1999 - 15:10 #4
Hej Chaser.

Fedt endelig en på min alder også ASP Skide sejt !!
Men.. kan jeg ikke få dit ICQ # eller hvis du ikke har icq så din e-mail..Så kan vi lige snakke lidt om det !

Mvh. Jonas

ps. tjek lige den side jeg skal til at tjene på !! http://212.10.21.143/
Avatar billede chaser Nybegynder
02. maj 1999 - 22:07 #5
Howdy Jonas

Mit ICQ # er 1109836

/chaser
Avatar billede chaser Nybegynder
03. maj 1999 - 17:26 #6
Hvad er dit ICQ #?
Avatar billede stoffer Nybegynder
04. maj 1999 - 10:41 #7
Jeg kan godt give dig koderne til at sætte ind...

Skriv hvilke felter du vil have ind i DB, så skal jeg lave en side for dig m. de rigtige INSERT INTO kommandoer. Hvis du også vil kunne opdater allerede eksisterende kan du bruge UPDATE funktionen i SQL. Men det er nemmere at lave et relevant eksempel som du kan bruge, hvis du giver mig Tabelnavnet, DB navnet, og feltnavnene..

Så skal jeg lave et 100 points værdigt svar :-D
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. februar 2002 - 09:36 #8
LUK SPØRGSMÅLET!!! DET ER ÆLDGAMMELT!!!!!!
Avatar billede burningice Nybegynder
28. oktober 2002 - 13:24 #9
Luk
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 03:23 #10
lukketid?!