Avatar billede twistedup Nybegynder
21. marts 2006 - 16:02 Der er 9 kommentarer

CSS i email??

Hej Eksperter,

Jeg har lavet et nyhedsbrev, jeg godt vil have sendt ud. Det vises også fint, når jeg sender det med layout osv.

Der opstår dog et problem, når modtageren af emailen videresender den. Jeg anvender css til at hente en masse grafik i mailen, men grafikken forsvinder, når jeg videresender.

Hvad skyldes det mon? Kan man ikke anvende css i emails?
Avatar billede apo Praktikant
21. marts 2006 - 17:29 #1
Jeg har læst, at det er de færreste mailklienter, der kan håndtere CSS og HTML 4.01.

Derfor bør man i stedet benytte f.eks. HTML 3.2 med de gamle tags som <font> osv.
Avatar billede twistedup Nybegynder
21. marts 2006 - 17:32 #2
Ok..men hvordan kan de være, at det kan ses i den oprindelige mail og ikke i den videresendte?
Avatar billede apo Praktikant
21. marts 2006 - 17:34 #3
Det ved jeg ikke. Ser du begge mails (Oprindelig og videresendte) i den samme mailklient?
Avatar billede twistedup Nybegynder
21. marts 2006 - 17:36 #4
Ja det gør jeg..?
Avatar billede apo Praktikant
21. marts 2006 - 17:40 #5
Det lyder mærkeligt, at du kan se billeder i den ene mail og ikke i den anden.

Men det kan have noget at gøre med, at din mailklient ikke er god til at håndtere CSS. Prøv i stedet med HTML 3.2
Avatar billede twistedup Nybegynder
21. marts 2006 - 17:41 #6
...ok, det prøver jeg og vender tilbage
Avatar billede apo Praktikant
21. marts 2006 - 17:42 #7
Du kan se en reference til omtalte her: http://www.w3.org/TR/REC-html32.html
Avatar billede milandt Nybegynder
21. marts 2006 - 20:06 #8
tips til at lave fornuftige html emails:
http://www.emaillabs.com/articles/email_articles/html_email_design_tips.html

Ask google for more
Avatar billede apo Praktikant
24. marts 2006 - 22:05 #9
Er du kommet videre?