Avatar billede kunop Nybegynder
21. marts 2006 - 15:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hints til muligheder for anvendelse af dataadgangsside

Jeg har oprettet en access-database som skal ligge på et netværksdrev, således at flere brugere kan få adgang til indtastning herfra. For at gøre det så enkelt som muligt for brugerne, ønsker jeg at indtastningen skal foregå via en dataadgangsside (html)! Denne side har jeg oprettet via access og den fungerer nogenlunde efter hensigten, men jeg kan ikke finde ud af at tilføje eksempelvis drop-down bokse, som henter data fra en tabel i databasen.

Jeg har ikke mulighed for at bruge .asp og vil derfor høre om der er nogen, der ligger inde med links, gode råd etc. til hvorvidt det er muligt at få mere funktionalitet på dataadgangssiden!?

Endvidere kommer browseren med denne fejl når jeg tilgår siden: Den forsøger at installere Microsoft Office 2003 Danish User Interface Pack. Er der noget jeg kan fjerne i koden, så jeg undgår at browser vil hente denne opdatering? Det skal siges, at hvis jeg bare trykker 'Cancel' så kommer jeg ind på siden uden problemer!
Avatar billede mugs Novice
21. marts 2006 - 16:46 #1
Hvis db skal ligge på et netværksdrev hvortil alle brugere har adgang, hvorfor så bruge dataadgangsside og ikke blot et normalt Fornt- Backend system?
Avatar billede kunop Nybegynder
23. marts 2006 - 15:57 #2
Fordi brugerne ikke kender til brugen af access i forvejen, og det formentlig vil være lettere for dem, hvis de skal taste data ind på en hjemmeside..
Avatar billede mugs Novice
23. marts 2006 - 16:42 #3
Det kan kun være et spørgsmål om at designe en god brugerflade.
Avatar billede kunop Nybegynder
24. marts 2006 - 13:26 #4
Enig!, men er der mulighed for at sende brugerne direkte ind på en formular, så de slet ikke kan se den øvrige funktionalitet i databasen?
- Så databasen automatisk åbner formularen.
Avatar billede kunop Nybegynder
24. marts 2006 - 13:29 #5
Never mind! En hurtig søgning på google løste problemet. Jeg tror jeg dropper dataadgangssiden og anvender frontend/backend løsningen! Tak for input!
Avatar billede mugs Novice
24. marts 2006 - 15:24 #6
Ved at anvende en makro der SKAL hedde autoexec, kan du programmere nogle handlinger som f.eks at åbne en bestemt formular. Når Access åbner, vil programmet søge efter en makro med dette navn. Findes den vil den blive åbnet og de programmerede handlinger vil blive udført.