Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2006 - 14:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PC startup problem

Efter jeg har skiftet fra soltek SL-75FRN2-RL til Asrock K8Upgrade-NF3 bundkort har jeg problemer med at tænde for PC'en
jeg skal trykke 3-15 gange på power-on knappen inde PC starter
jeg har prøvet at koble alt ekstra fra powersupply, undtagen bundkort og primær harddisk, så det er ikke fordi den er overbelastet, det er en 300 W
Avatar billede frankeman Nybegynder
21. marts 2006 - 14:16 #1
sjovt jeg har et soltek sl-75frn som bare bipper 9 og 3 gange når den bliver bootet

prøv at reset bios´en.

eller istedet for at bruger power knappen, kan du kortslutte de to pine til tænd sluk
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2006 - 15:04 #2
Har lige målt lidt på det
der ligger 3,44 Vdc på knappen, når knappen aktiveres bliver disse trukket til stel der går 7,2 mA
nogen der ved hvor stor strømmen skal være før PC starter
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2006 - 15:20 #3
det er åbenbart ikke strømmen men "power-good" signalet der skal komme fra strømforsyningen
http://www.macit.dk/artikleompcopstart.htm
jeg måler videre
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2006 - 05:15 #4
efter at have upgraderet BIOS og målt på power-good signalet, der max kom op på 2,3 Vdc når PC ikke starede (5 volt når den startede) må konklusionen være at der skal en ny powersupply til