Avatar billede anni01ad Nybegynder
21. marts 2006 - 13:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Adgang til undermappe i "forbudt" mappe

Undskyld overskriftens uklarhed.

Mit spørgsmål er som følger:

Vi har et fælles drev på filserveren, hvor alle afdelinger har deres egen mappe. Disse mapper er kun tilgængelige for medlemmerne af afdelingen. Dvs. IT-afdelingen har mappen IT, HR-afdelingen har mappen HR.

Under HR-mappen er der jo selvfølgelig en masse hemmelige dokumenter, som ingen andre end dem selv skal se.

Vi vil gerne oprette en undermappe i denne mappe, hvor vi i IT-afdelingen kan arkivere dokumenter der har med brugeroprettelser at gøre.

Hvordan tildeler jeg rettigheder til at dette kan lade sig gøre, når man ikke skal kunne se nogle af de andre undermapper og filer i denne mappe...

Der er jo selvfølgelig muligheden for at tildele HR rettigheder til alle undermapper, og kun IT rettigheder til den pågældende mappe. Men det holder jo ikke, da HR selv kan gå ind og oprette ny mapper, og disse skal følge reglen med at det kun er HR der har adgang...

Det drejer sig altså kun om en mappe, hvor vi skal have skriveadgang...
Avatar billede holmus Nybegynder
21. marts 2006 - 13:51 #1
Du kan sætte den mappe op, som endnu et share... Det er jo i denne situation IT folk du har med at gøre - så de burde vel nemt og ligetil kunne tilgå et share.

På den måde kan du ligge mappen under din HR folder, og så lave et skjult share på den, hvor du giver dine IT folk rettigheder i mappen... Det er måske ikke så kønt, men det vil virke...
Avatar billede anni01ad Nybegynder
21. marts 2006 - 15:01 #2
Genialt... jeg har bare sendt en genvej til sharet til IT-afdelingen.

-> kønt nok til mig :o)