Avatar billede comrades Nybegynder
21. marts 2006 - 10:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netværks opsætning i hårknude

Hejsa
Jeg er ved at sætte et trådløst netværk op med en d-link 624 router mit internet er webspeed. Jeg har sat lortet til og kørt instalationen på nette og jeg kan da også finde netværket, som så hedder default, og jeg kan også tilslutte mig det.

Her stopper morskaben så, jeg kan ikke gå på nettet med den trådløse forbindelse. Jeg ved ikke om det har noget med ip adresser at gøre jeg skrev at jeg havde en statisk ip men når jeg logger på trådløse net er der en anden ip end den jeg havde før? Netværket har heller ikke noget pasword som jeg eller satte til under instalationen. Jeg kører Windows Xp. håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. marts 2006 - 11:47 #1
når du slutter din PC til routeren med kabel, har du så forbindelse?
Avatar billede comrades Nybegynder
21. marts 2006 - 14:50 #2
nej det virker heller ikke
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. marts 2006 - 19:36 #3
Webspeed er låst til en bestemt MAC adresse, nemlig den i din PC. Dette kan løses på 2 måder.

1. Ring til webspeed support og få dem til at nulstille din MAC adresse (mens routeren er sat til) her efter vil det være Routerens MAC adresse de bruger.

2. Læs i Routerens manual, forbind din PC til Routeren med et kabel, og klon PC'ens MAC adresse til Routeren. Routeren vil nu (for webspeed) have samme MAC adresse som din PC og den kan derfor komme på nettet.

Jeg vil anbefale dig løsning 2.
Avatar billede comrades Nybegynder
21. marts 2006 - 22:10 #4
super fedt det kører. Jeg har lige et tillægsspørgsmål, hvordan sætter jeg kode på netværket?
Avatar billede comrades Nybegynder
21. marts 2006 - 22:48 #5
har selv fundet ud af det med password. Smid et svar så siger jeg mange tak
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. marts 2006 - 12:08 #6
svar