Avatar billede avav Nybegynder
03. maj 2001 - 10:57 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Fat32 & NTFS... AARGH!!!

Jeg har et iriterende problem...
Jeg har en harddisk med to partitioner C & D, på D har jeg En masse ting liggende, som jeg vil beholde.....
Nu til kernen: Jeg havde installeret Win2k, og konverteret FAT 32 på begge drev til NTFS... men da jeg ikke kunne få mit vigtige software lydkortet til at virke formaterede jeg bare C (der hvor win2k) lå, og installerede win ME og det gik også fint - lige indtil jeg så at jeg ikke kunne finde mit D-drev (NTFS).
Hvordan konverterer jeg D tilbage til FAT32??
Avatar billede hojben Novice
03. maj 2001 - 10:58 #1
Det kan du ikke.... måske Partition magic kan ?
Avatar billede avav Nybegynder
03. maj 2001 - 10:59 #2
Kender ikke partition magic
Avatar billede hojben Novice
03. maj 2001 - 10:59 #3
så er du lidt på herrens mark... ;(
Avatar billede avav Nybegynder
03. maj 2001 - 11:00 #4
Yep
Avatar billede htmlaga Nybegynder
03. maj 2001 - 11:01 #5
Partition magic kan godt, men er ikke freeware!
Avatar billede makse Nybegynder
03. maj 2001 - 11:02 #6
Følg denne guide. Men du mister alle data på D.
http://www.speedcorp.net/guides/back2fat32.shtml
Avatar billede avav Nybegynder
03. maj 2001 - 11:02 #7
Er det nemt at bruge.... hvis ikke, vil du så ikke forklare det?
Avatar billede avav Nybegynder
03. maj 2001 - 11:03 #8
Hvilken udgave skal jeg ha´?
Avatar billede ucfatrox Nybegynder
03. maj 2001 - 11:07 #9
Stop for pokker!

Jeg havde selv samme problem og det lykkedes mig at få C drevet tilbage til fat32 UDEN at miste hvad der var på D drevet.
(forklaring følger)
Avatar billede Techwork Praktikant
03. maj 2001 - 11:08 #10
Du har 2 muligheder.
1. Få fat i Partition Magic, den kan konvertere dit drev, uden at du mister data.

2. Installere Win2k på dit C drev igen, og kopiere så din vigtige data over på C. Derefter sletter du din NTFS og oprette en FAT32, og ligger dine data tilbage på D igen. Nu kan du så installere Win ME.
(Den sidste løsning kræver naturligvis at du har ledigplads på drev C)
Avatar billede ucfatrox Nybegynder
03. maj 2001 - 11:09 #11
Sorry! jeg dummede mig :/

Læste ikke det sidste...

Nå men, hvis du har et drev, som er NTFS og du har noget på det, som du gerne vil beholde og samtidig konvertere tilbage fat32, så har du et problem. For det kan man ikke. Eneste mulige løsning er at backup\'pe hos en ven.
Avatar billede avav Nybegynder
03. maj 2001 - 11:11 #12
ØV ØV
Avatar billede avav Nybegynder
03. maj 2001 - 11:11 #13
Ka\' det virkelig være så svært?
Avatar billede avav Nybegynder
03. maj 2001 - 11:14 #14
Pis og lort og alt det andet.... i får point fordelt nu...
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. maj 2001 - 11:15 #15
Man kan ikke bare slette NTFS, fdisk og formater via en bootdisk.
Avatar billede netmaster Praktikant
03. maj 2001 - 13:04 #16
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/NTFSDOS.shtml

Har du tjekket dem her ud om det kan lade sig gøre. Det var måske muligt at hente nogle af de data som du gerne vil gemme og så derefter reformatere din harddisk