Avatar billede Kaj Nybegynder
13. november 1999 - 00:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Billeder/grafik i "Power Point"

Hvordan kan jeg hente/gemme billeder og grafik fra et/nogle dias i Power Point, i et format der kan bruges til almindelig billedbehanling f.eks. jpg eller tiff format så billedet/grafikken har en ordenlig opløsning. Billederne og grafikken skal bruges til et fagblad
Avatar billede fatboy Nybegynder
13. november 1999 - 03:51 #1
Powerpoint er nok ikke det bedste program til at lave et blad i. Prøv hellere et dtp-program.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 1999 - 08:03 #2
Grafik og billeder, som du bruger i Power Point ligger før brugen i et format, som kan læses af  andre biled behandlings programmer. Hvad der kan hentes af grafik og bilder, kan også læses af Word, Publisher  m.fl.
Avatar billede Kaj Nybegynder
13. november 1999 - 15:29 #3
Det er jeg klar over. Men jeg har kun den powerpoint præsentation som billederne er i, derfor mit spørgsmål
Avatar billede Kaj Nybegynder
13. november 1999 - 15:31 #4
Jeg skrev vist ikke at jeg lavede blad i powerpoint, men derimod bruger jeg det udmærkede program "QUARKEXPRESS"
Avatar billede s Nybegynder
13. november 1999 - 16:22 #5
Kør du PowerPoint-præsentation og tryk på "Print Screen"-tasten når billedet vises. Så vil du få et højtopløseligt billede af hele skærmen i udklipsholderen. Så kan du klippe lidt i dette så det kun er dit eget billede du får med.
Avatar billede spacey Nybegynder
13. november 1999 - 19:06 #6
Jeg har en ide:

Gem powerpoint filen som *.html dokument og åbn derefter html filen,
så kan du bare gemme biledet derfra!
Avatar billede Kaj Nybegynder
13. november 1999 - 19:30 #7
Dette kan man kun gøre med billeder ikke med grafik
Avatar billede villadsen Nybegynder
13. november 1999 - 19:48 #8
Billeder:

1) Højreklik på det billede du vil gemme.
2) Vælg "kopier"
3) Åbn det program du vil bruge til at behandle billedet
4) Opret nyt billede og sæt ind vha ctrl+v

Grafik:
1) Gruppér det grafik du vil bruge
Når det er grupperet så gør som i 1-4 ovenfor.
Avatar billede Kaj Nybegynder
14. november 1999 - 19:36 #9
Mange tak!