Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
20. marts 2006 - 17:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Forbindelsen falder ud..

Hej..
Mit forbindelse er begyndt at falde ud en gang i mellem.
Jeg mærker det ved at der ingen forbindelse er til internettet på computeren, og der kommer ingen advarsel af nogen slags.
Jeg får det til at virke igen ved at deaktivere og igen aktivere min internetforbindelse. Men det bliver irriterende i længden..

Hvad kan der være galt?
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. marts 2006 - 18:52 #1
Hvad er det for en forbindelse du har, trådløs eller kablet ?

Gennemm hvad får du forbindelse til nettet, router, switch ?

Hvordan fastslår du at du ikke er på nettet. ?
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
20. marts 2006 - 18:56 #2
Jeg har stofanet forbindelse gennem kabelmodem. og jeg vil jo mene at der er ngoet galt på computeren, når jeg blot kan deaktivere og aktivere internetforbindelsen for at få det til at virke igen.
..og jeg kan se at jeg ikke har forbindelse til internettet når explorer ikke kan hente sider og diverse andre programmer downloader med 0 kb/s
Avatar billede lablo Nybegynder
20. marts 2006 - 19:30 #3
det kan højest sansynligt være din firewall i XP eller 3 parts leverandør (ex symantec, zonealarm, kerio m.m.) det kan være de blokkere for et eller andet fra nettet, det kan resulterer i at forbindelsen falder ud.
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
20. marts 2006 - 20:00 #4
har kun windows firewall... Kan det passe den blokerer for det hele?
Avatar billede lablo Nybegynder
20. marts 2006 - 20:59 #5
den kan blokkere for internet forbindelsen hvis det er noget der prøver at komme ind (ikke at jeg har oplevet det). Du kan prøve at installere evt zonealarm eller kerio (nu sunbelt) firewall og slukke for win firewallen og se om det skulle blive bedre
Avatar billede st3ff Nybegynder
23. marts 2006 - 00:24 #6
Har du en process der hedder MSdiag.exe, har nemlig selv haft samme problem, men fandt ud af at denne var en orm:/
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
23. marts 2006 - 00:25 #7
Har prøvet at deaktivere firewall og det hjalp ikke...
og jeg har kigget efter en proces ved navn MSdiag.exe men den er der ikke! :(
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. marts 2006 - 14:12 #8
Hvilket netkort anvender du ?

Insbyggett ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. marts 2006 - 14:13 #9
www.signon.dk - sæt idletid til 0
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. marts 2006 - 14:13 #10
ja..
det er selvfølgelig www.signon.stofanet.dk :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. marts 2006 - 14:14 #11
hmm.... det kører bare!
https://www.stofa.dk/minesider/signon/signon.php?mid=150 - her sætter du idletid til 0
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
25. marts 2006 - 18:06 #12
dragonknight>> Jeg har ikke indbygget netkort, ved ikke rigtig hvad det er for noget men her er hvad der stod under enhedshåntering:

3com Etherlink XL 10/100 PCI For Complete PC Management NIC (3C905C-TX)

john_stigers>> Jeg er tilmeldt always on hos stofanet.. Så den logger aldrig af!
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. marts 2006 - 19:03 #13
Det betyder at du har et 3Com pci netkort ved navn 3C905C-TX :)
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
25. marts 2006 - 19:06 #14
tak :S
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
14. maj 2006 - 17:41 #15
bla