Avatar billede ansa Nybegynder
03. maj 2001 - 10:05 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Word2000: Arbejde uden stavekontrol

Jeg har en kollega der sidder med en bærbare pc uden for land lov og ret. Han har fået installeret word2000 i en hast der betød at der ikke blev installeret stavekontrol korrekt. Nu kommer der konstant en fejlmelding om at der ikke kan foretages stavekontrol (kommer igen og igen uden at han kan foretage sig andet) Han har ikke CD-ROMEN med sig - hvordan kan vi omgå denne fejlmelding?? Så han kam arbejde med word?
Avatar billede robin-steen Nybegynder
03. maj 2001 - 10:07 #1
hvilket land er han i?
Avatar billede robin-steen Nybegynder
03. maj 2001 - 10:08 #2
hjælper det ikke at slå stavekontrollen fra?
Avatar billede jones Nybegynder
03. maj 2001 - 10:09 #3
Du slår stavekontrolen fra. under tools - options - spelling & Grammer -

og der fjerne du alle hakker.
Avatar billede lpj Nybegynder
03. maj 2001 - 10:10 #4
Hej
Jeg ved ikke om det virker, men han kan prøve at gå ind i indstillinger, som ligger i Funktioner, der kan han prøve at fjerne fluebenet i foreslå altid rettelser og løbenden stavekontrol. Jeg håber det virker. Hilsen Lotte
Avatar billede misbruger Nybegynder
03. maj 2001 - 10:11 #5
funktioner -> instillinger

Vælg Faneblad \"Stave & grammatikkontrol\"

fjern afkrydsningen i feltet \"Udfør løbende stavekontrol\"

Tryk \"OK\"
:-)
Avatar billede ansa Nybegynder
03. maj 2001 - 10:13 #6
Ja med fluebenet under Funktioner - Indstillinger - Stavekontrol er jeg klar over. Men problemet er at denne fejlmeddelse heletiden popper op så han ikke har mulighed for at klikke på funktioner - så spørgsmålet er - kan man slå stavekontrollen fra på anden vis??
Avatar billede misbruger Nybegynder
03. maj 2001 - 10:15 #7
Alert boxen vil da ikke poppe op, hvis han bare åbner et blankt dokument !
Avatar billede ansa Nybegynder
03. maj 2001 - 10:16 #8
Nej men så kan jeg heller ikke kunne komme ind på \"Indstillinger\"!
Avatar billede ansa Nybegynder
03. maj 2001 - 10:16 #9
Fortsat: Har jeg lige fundet ud af!!!
Avatar billede jones Nybegynder
03. maj 2001 - 10:17 #10
er det engels eller dansk ???
Avatar billede jones Nybegynder
03. maj 2001 - 10:20 #11
hvad er din e-mail adr. ??? (ansa) jeg tror jeg har løsningen.
Avatar billede ansa Nybegynder
03. maj 2001 - 10:29 #12
jonas: ansa@sol.dk

Det er dansk
Avatar billede jones Nybegynder
03. maj 2001 - 10:30 #13
hmm tror ikke du kan modtage min mail så.

har lige sendt en på 2,7 mb.

med en dk stavekontrol.
Avatar billede ansa Nybegynder
03. maj 2001 - 10:34 #14
jones: Det hjælper heller ikke så meget at du sender den til mig - for vi har Officepakken her i huset. Problemet er \"bare\" at manden skal bruge word \"ude i marken\" og det kan han ikke før stavekontrollen er slået fra - man kan ikke slå den frai registreringdatabasen eller sådan noget??
Avatar billede misbruger Nybegynder
03. maj 2001 - 10:34 #15
du bliver nok nød til at bide den over i mindre bider, de tager nok ikke mere end 2 mb ad gangen.
Avatar billede ansa Nybegynder
03. maj 2001 - 10:35 #16
jones: Tak jeg har fået den på mailen
Avatar billede misbruger Nybegynder
03. maj 2001 - 10:36 #17
han skal bare sørge for at ligge dk stavekontrollen i den rigtige mappe.
jones har fat i den lange ende !
Avatar billede ansa Nybegynder
03. maj 2001 - 10:40 #18
Vil det sige at man IKKE kan køre word uden stavekontrollen. Jeg har ingen mulighed for at sende den fil til ham (ingen netadgang på den bærbare!!) Altså - kan man ikke slå stavekontrollen fra på andre måder?
Avatar billede robin-steen Nybegynder
03. maj 2001 - 11:04 #19
hvis han er i asien kan han købe office for ingen penge!!!!
Avatar billede robin-steen Nybegynder
03. maj 2001 - 11:05 #20
han kan da modtage filen på en internetcafé hvis det er!!!
Avatar billede ansa Nybegynder
03. maj 2001 - 11:15 #21
Han er i Skagen og er anti \"IT-nørd\" så der skal tingene bare virker og ikke længere. Jeg må overtale ham til at bruge WordPad indtil på mandag - I har ikke andre løsninger???
Avatar billede jones Nybegynder
03. maj 2001 - 11:25 #22
er er også en anden løsning hvor du snyder word til at tro at der er stavekontrol på, du skal så bede ham om at lave alle *.lex filerne og en bruger.dic og så smide dem ind hvor de skal være..

men hvis han er dum til computer er det nok lidt svært at guide ham igennem.
Avatar billede jones Nybegynder
03. maj 2001 - 11:31 #23
og så skal han havde lag alt ind som står her.

HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Shared Tools\\Proofing Tools
Avatar billede ansa Nybegynder
03. maj 2001 - 12:19 #24
Hmmm ja den holder nok ikke!! Men så må vi sige at han ikke lige skal bruge word!!!!!

Jeg takker for \"hjælpen\"

Ansa
Avatar billede dob Nybegynder
21. august 2001 - 14:41 #25
Tja, det er nok lidt sent... men jeg er lige blevet klar over at der var EKSPERTEN på æteren!!

Skulle du igen have denne problem, prøv følgende:
Under \"Tools\", \"Language\", \"Set Language\".

I \"gamle\" Word version var der en \"NO PROOFING\" felt.

I nye Word version heder den nu \"SANSKRIT\".

Dette medvirker at under \"normale\" forhold, genkender Word ikke hvilket sprog der bruges.

Håber det kan hjælpe en anden gang!
Avatar billede jones Nybegynder
21. august 2001 - 14:44 #26
tja hun skriver jo at han ikke kan nå at slå noget som helst fra inden den kommer op med en medelse !!!
Avatar billede dob Nybegynder
21. august 2001 - 15:07 #27
Til Jones:
Efter igen at have læst hele siden kan jeg godt se at det ikke fungerer.
Så er der vel kun ét at gøre: Luk computeren, og ty til de gode gamle ufejlbarlige redskaber: Papir og blyant!