Avatar billede candymaniac Nybegynder
19. marts 2006 - 20:44 Der er 11 kommentarer

Harddisk mangler 200 Gb og kan ikke formateres

min harddisk er pludselig gået helt amok.. det skete efter at jeg har geninstalleret winXP..jeg kan kun formatere en del af harddisken...Partitionmagic siger at harddisken er "bad" og jeg kan ikke formatere de manglende GB..jeg har også prøvet med Fdisk, men fdisk kan ikke se harddisken...I bios står der ganske rigtig at min HD er på 300 GB.. men kan som sagt kun formatere de 100 Gb... hjælpppppppppp
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
19. marts 2006 - 20:45 #1
og du har SP2 installeret ikke ?, hvis ikke, så start med det ;)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
19. marts 2006 - 20:59 #2
Venligst lånt af Hottadpole Eksperten.dk
Hvis SP2 er installeret efter Win XP og ikke er integreret i XP er det højreklik på Denne Computer-administrer-diskhåndtering der bringer dig på sporet af de manglende MB. De ligger nemlig som ikke allokeret plads og kan nu partitioneres og formateres.
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. marts 2006 - 21:54 #3
ja det lyder som det klassiske sp2 problem.. winxp genkender ikke partitioner større end 137 gb uden sp2
Avatar billede fuxie Nybegynder
24. marts 2006 - 16:34 #4
Jeg har nu aldrig haft problemer med at 160GB diske på WinXP SP1....
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
24. marts 2006 - 16:39 #5
Fik du klaret det?
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. marts 2006 - 16:47 #6
ja det er også noget sludder jeg skrev.. SP1 for at genkende partitioner over 137 GB. Sorry my bad
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. marts 2006 - 16:50 #7
men det john skriver:

Venligst lånt af Hottadpole Eksperten.dk
Hvis SP2 er installeret efter Win XP og ikke er integreret i XP er det højreklik på Denne Computer-administrer-diskhåndtering der bringer dig på sporet af de manglende MB. De ligger nemlig som ikke allokeret plads og kan nu partitioneres og formateres.

er også korrekt
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. maj 2006 - 11:50 #8
Hallooo vi hjælper jo ikke for sjov, var det ikke en ide med noget respons, ellers får vi jo aldrig løst problemet :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
08. juni 2006 - 10:17 #9
Feedback??????
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. september 2006 - 09:14 #10
halloooooo???
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. juni 2007 - 18:35 #11
Mon ikke det var en ide med noget feedback eller få afsluttet spm, vi hjælper ikke for sjov