Avatar billede llaon Nybegynder
19. marts 2006 - 14:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Chkdsk holder aldrig op!

Jeg har på et tidpunkt kørt "Chkdsk" igennem "kør" og siden har den foretaget en scanning ved hver evigeneste opstart... hvordan stopper jeg den? (Den har fået lov at fuldføre - men der er ingen fejl)
Avatar billede resten Nybegynder
19. marts 2006 - 14:28 #1
Start-kør-skriv cmd

I det dos vindue der dukker op skriver du.

Det drev den ville tjekke feks D: "for at gå til roden af D:"

Skriv så: chkdsk /f
Avatar billede llaon Nybegynder
19. marts 2006 - 14:55 #2
Har nu forsøgt, og det løser ikke problemet...

Den spørger mig om den skal frakoble drevet, og til det svarer jeg nej...
Så spørger den om den skal foretage chkdsk ve dnæste opstart, og da svarer jeg ja!

-men lige lidt hjælper det...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
19. marts 2006 - 15:42 #3
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. marts 2006 - 15:45 #4
har du haft et norton installeret hvor du kørte disk doctor? Havde selv samme problem, da jeg så geninstallerede norton og kørte en komplet diskdoctor forsvandt problemet
Avatar billede llaon Nybegynder
20. marts 2006 - 16:30 #5
Mange tak, det lader til at virke..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
20. marts 2006 - 16:48 #6
Hovsa det er jo ikke dig der skal svare.
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. marts 2006 - 16:52 #7
hvad hjalp? hvordan løste du problemet?
Avatar billede gebauer Nybegynder
20. marts 2006 - 22:43 #8
Du skriver "Har nu forsøgt, og det løser ikke problemet...

Den spørger mig om den skal frakoble drevet, og til det svarer jeg nej...
Så spørger den om den skal foretage chkdsk ve dnæste opstart, og da svarer jeg ja!

-men lige lidt hjælper det..."
Jeg har haft samme irriterende problem - du skal lade Chkdsk frakoble drevet, og vupti - Chkdsk kører IKKE ved næste opstart :-)    ( det virker hos mig )