Avatar billede garfieldzx Nybegynder
18. marts 2006 - 15:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Norton Internet Worm Protection

Hej.

Norton bliver ved med at komme nede i hjørnet når jeg trykker på den skriver den:

Security Alert

High Risk

Norton Internet Worm Protection has detected and blocked an intrusion attemt.
-------------------------------------------------
Fra nortons log:

Target: C:\Programmer\Norton AntiVirus\
Target: C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\

Det er filer i de 2 mapper den går efter :S

Plz hjælp mig... :)

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:32:25, on 18-03-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\programmer\u-storage tools2.5\ustorage.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\twain_32\A4CIS\WATCH.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\NMain.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccLgView.exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe
C:\Documents and Settings\helleJulien\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\da\msntb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Msn Messenger] msnmsgs.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [UStorag] c:\programmer\u-storage tools2.5\ustorage.exe sys_auto_run C:\Programmer\U-Storage Tools2.5
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [Msn Messenger] msnmsgs.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Msn Messenger] msnmsgs.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\RunServices: [Msn Messenger] msnmsgs.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1094148968764
O16 - DPF: {7BA7BCE2-D359-4407-82D9-CDF9A74C487A} (DownLoadStub Class) - http://www.hpphoto.com/downloads/DownloadPhotos.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede jonasdreyer Nybegynder
18. marts 2006 - 16:00 #1
Hmm. Har hørt der er mget spyware i Msn Plus.

Jeg ville slette det og downloade Dmsn.

Men hør hvad de andre siger først :)
Avatar billede arlet Juniormester
18. marts 2006 - 17:38 #2
Download og gem disse scanner på skrivebordet:

Hent denne scanner.
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe
(men lad være med at scanne endnu).

-----

Ewido: http://www.ewido.net/en/download/
Klik på Download now. Installer og kør Ewido. Opdater straks efter installationen programmet, (men lad være med at scanne endnu).

Genstart i fejlsikret tilstand. Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange. Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report.

-----

Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report og gemmer rapporten.

-----

Dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til.
Når den skriver Done nederst til venstre, skal du klikke på Options->Change settings.
Skift til fanebladet Scan, fjern fluebenet ved Heuristic analysis.
Skift til fanebladet Actions, her skal alle punkter under Malware sættes til Rename.
Klik så på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.

Klik så på den grønne pil ovre til højre på siden, så starter scanningen.
Første gang Dr.Web finder noget, klik "Yes to All", så fjerner den hvad den finder.
Klik så på Start->Søg, find filen drweb32w.log kopier det nederste af teksten herind, startende med:
Scan statistics.
-----

Begge rapporter kopier du herind sammen med en ny hijackthis taget efter du har kørt de 2 scannere
18. marts 2006 - 17:40 #3
Generelt - her er 'historien' om [MessengerPlus3] ->
Advarsel mod install af [MessengerPlus 3.0]:
http://www.eksperten.dk/spm/528544
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
18. marts 2006 - 19:52 #4
Takker indtil nu, jeg har lige scannet med kaspersky, spybot og ad-aware (Alt sammen i fejlsikret tilstand) og stadig probz, men jeg vil gøre som arlet siger i morgen, orker ikke mere puter i dag :(
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
21. marts 2006 - 14:40 #5
Hej.

Sry der gik så længe inden jeg fik skrevet tilbage.
Norton popper stadig op :(

-----------------------------------------------------------------------------
Scan statistics
-----------------------------------------------------------------------------
Objects scanned: 63148
Infected objects found: 0
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 0
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 0
Hacktool programs found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 0
Objects renamed: 0
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 1512 Kb/s
Scan time: 00:33:53
-----------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            13:47:14, 21-03-2006
+ Rapport-Checksum:        72AAF7F0

+ Scanningsresultat:
    C:\Documents and Settings\helleJulien\Cookies\hellejulien@ad.yieldmanager[2].txt -> TrackingCookie.Yieldmanager : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\helleJulien\Cookies\hellejulien@adtech[2].txt -> TrackingCookie.Adtech : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\helleJulien\Cookies\hellejulien@advertising[1].txt -> TrackingCookie.Advertising : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\helleJulien\Cookies\hellejulien@atdmt[1].txt -> TrackingCookie.Atdmt : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\helleJulien\Cookies\hellejulien@bs.serving-sys[1].txt -> TrackingCookie.Serving-sys : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\helleJulien\Cookies\hellejulien@doubleclick[1].txt -> TrackingCookie.Doubleclick : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\helleJulien\Cookies\hellejulien@ilead.itrack[1].txt -> TrackingCookie.Itrack : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\helleJulien\Cookies\hellejulien@mediaplex[1].txt -> TrackingCookie.Mediaplex : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\helleJulien\Cookies\hellejulien@paypopup[2].txt -> TrackingCookie.Paypopup : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\helleJulien\Cookies\hellejulien@redcats.122.2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\helleJulien\Cookies\hellejulien@serving-sys[1].txt -> TrackingCookie.Serving-sys : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\helleJulien\Cookies\hellejulien@sonycorporate.122.2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\helleJulien\Cookies\hellejulien@tradedoubler[2].txt -> TrackingCookie.Tradedoubler : Renset med backup

::Rapport slut

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 14:29:01, on 21-03-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Documents and Settings\helleJulien\Skrivebord\scan\drweb-cureit.exe
C:\DOCUME~1\HELLEJ~1\LOKALE~1\Temp\RarSFX0\drw_start.exe
C:\DOCUME~1\HELLEJ~1\LOKALE~1\Temp\RarSFX0\drweb32w.exe
C:\Documents and Settings\helleJulien\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\da\msntb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [UStorag] c:\programmer\u-storage tools2.5\ustorage.exe sys_auto_run C:\Programmer\U-Storage Tools2.5
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1094148968764
O16 - DPF: {7BA7BCE2-D359-4407-82D9-CDF9A74C487A} (DownLoadStub Class) - http://www.hpphoto.com/downloads/DownloadPhotos.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
22. marts 2006 - 09:26 #6
<arlet>: Kommer du igen ?
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
22. marts 2006 - 15:51 #7
Jeg er her nu...

Norton bliver ved med at poppe op :(
22. marts 2006 - 16:02 #8
Generelt - bruger du virkelig denne  [MessengerPlus3] ?
http://www.eksperten.dk/spm/528544
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
22. marts 2006 - 16:03 #9
Når jeg starter op nu, så starter norton op UDEN autoprotection !? så det må jeg oz lige slå til hver gang... !?
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
22. marts 2006 - 16:16 #10
Jeg bruger msn plus, og det har jeg gjort i 1-2 år, og problemet er først kommet for 1 -2 uger siden, så det er ikke pga plus.
Avatar billede arlet Juniormester
22. marts 2006 - 17:59 #11
Er her igen nu*S*

Prøv at afinstaller norton og installer det påny..

Se om det hjælper..

Dette lille program fjerner norton fuldstændigt.

Med hensyn til at fjerne Norton, så er der to links - afhængigt af din version af programmet:

(2004 og senere).
Ved hjælp af dette propgram: SymNRT
http://tinyurl.com/4kave

(2003 og før)
Ved hjælp af dette propgram: Rnav2003
http://tinyurl.com/12s3
29. marts 2006 - 18:36 #12
Status ???
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
27. august 2006 - 14:21 #13
hjalp intet, glemte lige dette spg, lortet blev formateret :(