Avatar billede niclas1488 Nybegynder
18. marts 2006 - 12:51 Der er 4 kommentarer

Problemer med tilslutning

Hey Eksperter

Jeg har lige fået mig en ny bærbar computer, som jeg skulle have tilsluttet vores hjemmenetværk. Internetforbindelsen virkede fint og der var ingen problemer, lige indtil jeg skulle til at tilslutte den til netværket.

Jeg gjorde som jeg altid havde gjort og gik guiden igennem, men da jeg var færdig med den kunne jeg ikke se at den bærbare var tilsluttet netværket,fra de andre computere. Jeg prøvede så én gang til og kørte guiden igennem igen og da jeg var færdig med guiden hoppede den af internettet fra begge PC'ere (bærbaren og den stationære). Jeg ringede derefter ind til CyberCity for at se om de kunne hjælpe mig, hvilket de overhovedet ikke anede en pind om.

Den stationære kom senere på nettet efter jeg havde taget internetstikkene ud og ind igen fra switchen, men den bærbare kan stadig ikke tilsluttes.

Inde under Netværksforbindelser hvor den normalt skal vise "tilsluttet" står den som "netværkskablet er ikke tilsluttet" jeg har prøvet med diverse kabler, men der sker stadig ikke noget..

Er der nogle der aner hvad der er galt her og hvorfor den ligepludselig ikke synes den vil på nettet mere???
Avatar billede levithan Nybegynder
18. marts 2006 - 12:55 #1
er din tilslutning således  internet>cc router> switch > bærbar pc + alm pcere?
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2006 - 13:03 #2
har du under opsætningen husket at sætte prik i "hent automatisk en Ip adresse"
og også i den nedenunder.
Avatar billede niclas1488 Nybegynder
18. marts 2006 - 13:20 #3
Hey

Jeg prøvede at tage mit stik fra min stationære og tilslutte til bærbaren, hvilket virkede.. Men jeg kan stadig ikke få hjemmenetværket tilsluttet den bærbare.. Eller det vil sige, jeg kunne godt oprette det, men jeg kunne ikke få det frem på den stationære.

Så det er egentlig det store problem lige nu...
Avatar billede levithan Nybegynder
18. marts 2006 - 13:32 #4
husk at slå alle firewalls fra  eller tillad dine andre pceres ipadresser ind i din firewall så kan de snakke sammen