Avatar billede juelsbo Nybegynder
18. marts 2006 - 11:41 Der er 3 kommentarer

USB-mus og skærmflimmer

På en spritny bærbar (XP Home), hvor den eksterne USB-mus (lysmus med snor) har virket fint indtil for 1 uge siden, er der nu problemer med denne mus. Når musen bruges, bliver såvel højre- som venstreknap tilsyneladende aktiveret "automatisk", idet der dels dukker en "Egenskab for skærm"-dialogboks op og samtidig en markeret firkant på skærmen. Det er ikke muligt at bruges musen til noget fornuftigt. Hvis jeg trækker stikket til musen ud (og bruger pegepladen istedet) og derefter sætter det ind igen, virker USB-musen en kort stund, før der igen er problemer med mærkelige dialogbokse, der ikke umiddelbart lader sig fjerne.
Avatar billede boxer Nybegynder
18. marts 2006 - 12:04 #1
Prøv at gå i enhedshåndtering, højreklik på musen og vælg Fjern. Genstart og se om det hjælper. Hvis der er noget software til musen, skal det afinstalleres inden du fjerner musen og genstarter.
Avatar billede juelsbo Nybegynder
18. marts 2006 - 13:04 #2
Måske skule jeg tilføje, at jeg har prøvet med 2 forskellige "lysmus" og i forskellige USB-porte; men problemet var det samme...
Avatar billede juelsbo Nybegynder
21. marts 2006 - 21:31 #3
Da der ikke er kommet flere forslag, uddeler jeg hermed de 60 points og lukker spørgsmålet.