Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
18. marts 2006 - 09:00 Der er 6 kommentarer

Vudering af Jpcpartners.dk

http://www.jpcpartners.dk/

Siden er i starten bare lavet for at Jenspeter der har firmaet skulle have lidt info på nettet, men nu har han jo så fået shop iden, siden virker kedelig synes jeg og der SKAL ske noget, men lige hvad ved jeg ikke helt, har i nogle ider ?

VH Peter
Avatar billede jokkejensen Novice
18. marts 2006 - 10:57 #1
Hej det ser ud til du har styr på design - derfor kommer der lige lidt små finesser her du kunne overveje at justere.. Det hele er personlige meninger - så du skal ikke tage det så tungt :)

1 : "Links" knappen er den eneste der har 100% i width, de andre har kun ca 60-70%

2 : "Flash" -> skru op for fps og lav et langsommere tween, herved opnår du en meget blødere overgang mellem billederne, syntes ikke det ser så "blødt" ud.

3: "Flash" -> et af billederne er for lille, og viser "hvid" baggrund - endten skaler billedet op, eller ændre baggrundsfarven på din flash movie til samme som på siden..

4: Hvorfor skal brugere der er interesseret i JPCPartner's produkter vide hvor mange besøgende de har haft? og hvor mange brugere der er online? - et er at kunne udvikle "funktioner" noget andet er at indsætte dem passende steder - Kan kun se at informationen er relevant for "ejerne" af siden.

5: Reklame på en shop .... for andres produkter? (hvad sker der :))

6: Bryder mig ikke om den store space mellem bogstaverne i "headerne" til menuen, heller en markant større font - hvilket gør det lettere at læse (dog ikke et problem her)

7: Ryk alt teksten fra forsiden væk - brugerne skulle helst ikke guides til at oprette sig, tilmelde sig nyhedsbrev - det skal de nok finde ud af under en FAQ - Men brug forsiden til at overbevise brugerne om at de er kommet til et site, der dækker deres behov, og hvad siden ellers står for af kvalitet - sælg Jer selv - i stedet for at guide brugeren.

8: Tjek lige login boksens javascript til at fjerne test - anden gang står der brugernavn, og dette forsvinder ikke..

9: forudfyldte forms er møj irriterende når de ikke fjernes - det gør de ikke ved password.. Hvorfor står der egentligt noget der ? - For mig er det mere brugervenligt at flytte beskrivelsen af tekstboksen ud - nogle mennesker kan have svært ved at skelne, hvad  der er tekst boks og hvad der er knapper - ISÆR når du styler dem helt væk i designet ..

Det var forsiden..

Af forbedringer syntes jeg du skulle overveje en MEGET mere dynamisk top, det kan gøres utroligt let - og give ufatteligt meget mere liv i en ellers meget kedelig side..

ex :

www.sengespecialisten.dk

Lig mærke til at selve siden er "stille", let at navigere, teksten står fornuftigt, med god luft omkring - ikke presset op af kanterne ..

Det eneste grafikse er topbilledet - som tager alt opmærksomheden - og derfor kræver at være i go' kvalitet - resten kommer af sig selv ..
Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
18. marts 2006 - 11:06 #2
Jeg siger mange TAK Jokkejensen :) jeg vil se på det,(rigtig god ide med den dynamiske top) hvis du har tid ville jeg blive en glad mand hvis du ville bruge lidt tid på at se/prøve RallyParts.dk også.

VH Peter
Avatar billede jokkejensen Novice
18. marts 2006 - 11:49 #3
okay :)
Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
18. marts 2006 - 16:22 #4
Andre ider.. ?

VH Peter
Avatar billede leol Nybegynder
28. marts 2006 - 13:47 #5
Start med at rette de fejl JOKKEJENSEN har lavet
Avatar billede jokkejensen Novice
28. marts 2006 - 20:55 #6
enig - så er det lidt lettere at se hvilken vej du vil med sitet..