Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
18. marts 2006 - 08:52 Der er 27 kommentarer

Vudering af RallyParts.dk

http://www.rallyparts.dk/

Jeg kunne godt tænke mig jeres mening og ider til siden inden den (rigtig) kommer i brug, i må gerne oprette jer som brugere og bruge den nu også hvis i har lyst, men er jo ikke helt færdig endnu.

VH Peter
Avatar billede innercitydk Nybegynder
18. marts 2006 - 09:10 #1
Jeg synes det er en fin side du har lavet der. Det eneste jeg savner lidt er mere kontrast mellem banner, body bg og indhold. Det hele flyder ligesom sammen da der ikke er stor forskel på farverne. Banneret kunne godt bruge et shine up. Baggrunden må gerne skille sig lidt mere ud.

Vh
Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
18. marts 2006 - 09:14 #2
oki... altså mørkere bgggrund ? er det Nyeste Annoncer banneret du mener ?

VH Peter
Avatar billede innercitydk Nybegynder
18. marts 2006 - 10:17 #3
Jeg tror det vil hjælpe meget med en mørkere baggrund. Så vil banneret også skille sig mere ud..

Prøv med den her:

http://aspdotnet.dk/pics/bg_carbonfibre.jpg

Jeg kan sagtens lave den lysere, eller i en anden nuance hvis det er noget du vil bruge.

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
18. marts 2006 - 11:25 #4
Er der en speciel grund til at siden reloader hver gang den resizes?
Avatar billede jokkejensen Novice
18. marts 2006 - 11:46 #5
Okay - her kommer lige en omgang kritik mere :)

1: links er ikke tydelige... i nyeste annocer er de fede, under nyheder er de bare normal tekst... lav dem understregede, eventuelt :

<a href="#">Mit link</a>

<style>
a
{
border-bottom: 1px dashed #699296;
text-decoration: none;
color:black;
font-family: verdana, arial, sans-sherif;
font-size: 11px;
}
a:hover
{
border-bottom: 1px solid black;
color:#699296;
}
</style>

Brug så samme style til links alle steder på dit site !!!! - nogle må gerne være fed, men formater dem ens.

2: du forsøger at få "MMS tavlen" til at springe frem i menuen... jeg syntes det splitter den af... prøv eventuelt bare at dele din menu anderledes op.:

» Forsiden
» Forum
» Opslagstavle
» Links
» Se alle brugere

» MMS tavlen

» Crew
» SMS / MMS info
» Bliv Partner
» Anbefal siden

3: Væk med borderen omkring "husk login" .., right align "Login" knappen - så den er hviler mød inputtenes højre margin.

4: Mænd/kvinder bør ikke være forkortet når der er fint plads til det - du forsøger at lave iconer til "startside" og "favoritter" måske et icon for mænd / kvinder ville være et bedre alternativ.

5: Vis kun "online brugere" hvis der er over 5-10 stykkker - ellers virker det tamt.

6: ingen padding i "opret gratis profil" kampagnen - igen tekst m¨å stå direkte op af et element med border omkring - giv altid min 5 px padding.´ samme ved scoll dimsen neden under

7: Scoll dimsen burde aldrig være tom.. lad det hele køre i loop - så den i Øverste tekst kommer direkte i bunden af den nederste...

8: MMS tavlen : margin under billedet - tekst må ikke stå direkte op af noget.. min 5 px..

9: "Nyheder" og "Nyeste på MMS tavlen" mangler pile ? som de andre overskrifter har.. og står igen helt opppe af kanten !!

10: nyste annoncer : JEg savner at kunne klikke på hele rækken - og ikke skulle til at "ramme" overskriften... altså lav en onclick="window.location('url')" på hele rækken, skift eventuelt mouse cursor, så brugen bliver bekræftet i at der kan klikkes, samt baggrundsfarven..

11: "Markedet" -> hvis du ikke har noget mere fornufigt at forklarer i den mouseover boks der kommer ved mouseover, så lad vær.. det er en fin funktion til at forklare brugeren om hvad der vil komme ved klick - men står der ikke noget fornuftigt er det blot endnu et irritations moment.

12 : Nyeste brugere - (regner ikke med jeg behøver at sige min mening om at billedet står helt op af ex JPC)

13 : Reklamer -> VÆK MED DEM .. indtil du er sikker på du har en værdi på dit site, som brugere ikke ønsker at undvære blot på bekostning af lidt reklamer ... men på et ny startet site, uden den store trafik, syntes jeg ikke brugerne skal møde "endnu" et reklame proppet site.... Smid det på, når du har en brugerkreds over 2-300 !!

14: fjern reklame i toppen .. toppen er et godt redskab til at vise brugere hvad sitet handler om, og ofte det første der fanges af denne, derfor er en dell reklame ikke fedt .. MEN - når der skal reklameres er toppen et godt sted, da brugere ser fanger dem her - men på et ny startet site, skal pladsen bruges til at reklmarer for ens eget site, og ikke andres..

Generelt - til design, vil jeg sige at det er et okay design, jeg mangler bare lidt innovation - lidt nytænkning - forsøg næste gang at løsrive dig fra de php-nuke inspirerede forum designs, med kasser i venstre og højre side, spækket med reklame og funktioner .. funktionerne kan pakkes ind i en meget federe skal.

Tag eventuelt lidt inspiration fra andre gode sites :

http://www.visualdesigner.net/home/ <-- kig eventuelt under creative designs

Farve kombinationen du har valgt er okay - men her er et sted du kunne få lidt inspiration www.colormatch.dk
Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
18. marts 2006 - 12:14 #6
Jeg siger mange tak...  :) det var mange rigtig gode ting du kom med... så skal det bare laves..

VH Peter
Avatar billede jokkejensen Novice
18. marts 2006 - 12:19 #7
jeg siger langt fra at jeg har ret - det er mere min personlige mening.. Så overvej om det er noget du ønsker først :)

sig tilhvis noget skal uddybes :)
Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
18. marts 2006 - 12:28 #8
ja det med reklamerne ved jeg ikke helt om jeg er helt enig i, de bliver nok fjernet når man er bruger af siden, men ellers ikke. alle de små padding fejl, manglende pile, M K ikoner og ingen online bruger info under 10 har du helt ret i og det bliver lavet.. så er det bare om hele iden om ENDNU en bil side holder  :)

VH Peter
Avatar billede jokkejensen Novice
18. marts 2006 - 12:58 #9
Der vil altid være behov for en hjemmeside mere.. det går mere eller mindre ud på at få fat i nogle interesserede brugere - og det er det der er svært ..

Først og fremmest skal du have dig en sigende side, der klart fortæller hvad siden handler om - det gør din i mine øjne ikke.. kan ikke helt regne ud om det er et sted til salg af udstyr til biler, hele biler, et forum til diskution af biler .. eller hvad sidens formål er, hvilken værdi den tildeler en, hvis man opretter en konto..

GØR DET KLART !!

Herefter skal du give mulighed for at brugere har mulighed for at finde siden, herved mener jeg søgemaskine optimering - som bufferzone har skrevet et par enkelte og meget gode artikler om. Sørg for din side er synlig på google.com på de valgte keywords du optimerer sitet på. (en lang hård process)

Spred siden på nettet, ud og find webblogs og skriv kommentarer til deres blogs, smid i bunden et link og en kort forklaring om hvad siden handler om til andre interesserede.. find links her : http://www.blogbot.dk/ ... lad være at "spamme" deres  blogs, men svar interesseret på deres indlæg, og lig din reklame i bunden..
Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
18. marts 2006 - 13:21 #10
Du har helt sikkert ret at hvis jeg kan finde brugerne så er der plads til siden, hvad sidens formål er... Overskriften mester.. Salg, Køb og Bytteplads :) det var min ide at folk kunne sælge, købe ligge billeder op af deres biler, skrive sammen, lidt som bilgalleri.dk bare gratis og så med muligheder for at ligge sms/mms på siden og ligeledes få sms fra siden. men jeg er godt klar over det er svært at komme igang...

VH Peter
Avatar billede a1a1 Novice
18. marts 2006 - 13:40 #11
jeg vil give jokke helt ret, det er IKKE indlysende hvad den skal bruges til..

Rallyparts.dk jeg troede du ville sælge rally ting? (derfor så jeg på siden)

Er det kun rallyting man må sælge / snakke om?

PS: jeg vil gerne købe din BMW ;o)
Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
18. marts 2006 - 14:10 #12
Ja den til 5600.- :) nej jeg kan måske godt se det... det startede faktisk også med rally ting der blev solgt for ca 2år siden , men nu er ca alt blevet lavet om og jeg tænkte at man skulle prøve lidt nyt... skal prøve at gære køb, salg bytte iden mere klar... ider.. ?

VH Peter
Avatar billede innercitydk Nybegynder
21. marts 2006 - 07:39 #13
Prøv det med baggrunden engang. Den mangler virkelig en kontrast mellem baggrund og forgrund..
Avatar billede mpjc Nybegynder
21. marts 2006 - 19:49 #14
En anden ting er hvis man holder musen henover ANMELD FEJl så forsvinder det helt...
Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
18. april 2006 - 18:19 #15
Så er siden ved at ligne lidt og har fået rettet mange af de ting i skrev, men jeg har snart ses så meget på den at jeg ikke kan se om det ser/køre oki... har i ideer til noget.? det skulle gerne blive er samlingssted for rally teams..

VH Peter
Avatar billede mpjc Nybegynder
18. april 2006 - 18:46 #16
Ja, der er stadig den fejl som jeg skrev tidligere............

Det med at linket forsvinder, hvis man køren musen henover ANMELD FEJL.
Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
19. april 2006 - 09:27 #17
så er den fejl der ikke mere... havde glemt den... har i ellers andre ideer. ?

VH Peter
Avatar billede mpjc Nybegynder
19. april 2006 - 16:12 #18
Ja, de billeder der køre i toppen, kunne godt være i samme størrelse.
Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
19. april 2006 - 16:22 #19
jaaa det kunne de.. det får jeg lavet om... andet.. ?
Avatar billede mpjc Nybegynder
19. april 2006 - 16:32 #20
Lidt mellemrum imellem password knappen og login knappen.

Er der ikke i Firefox...
Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
19. april 2006 - 17:04 #21
sådan..*S* andre ting ?
Avatar billede mpjc Nybegynder
19. april 2006 - 17:07 #22
under bruger: vil jeg kalde det bruger status eller info. Ikke bare vælge ordet bruger.
Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
19. april 2006 - 17:17 #23
sådan der ..?
Avatar billede mpjc Nybegynder
19. april 2006 - 17:19 #24
Jeps...har umiddelbart ikke mere
Avatar billede mpjc Nybegynder
19. april 2006 - 17:24 #25
Jo, synes umiddelbart godt at du i bunden kan skrive flg

Copyright 2006 - All Rights Reserved - RallyParts.dk - Kontakt ( link til din mail ) - Optimeret til 1024 x 768 ( eller hvad det nu er )
Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
19. april 2006 - 17:28 #26
ok... men mange tak for hjælpen... andre der har ideer.. ?

VH Peter
Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
19. april 2006 - 17:33 #27
oki..*S*