Avatar billede nielst Nybegynder
01. maj 1999 - 00:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Optimering af CD-Rom drev

Et sted på nettet læste jeg for nogen tid siden, at man ved at ændre 3 linier i Registreringdatabasen kunne optimere hastigheden af CD-Rom drevet.

Jeg kan ikke finde webstedet igen :-(
Er der nogle som kender til dette, og virker det?
Avatar billede lrj Nybegynder
03. maj 1999 - 11:36 #1
Den nemmeste form for optimering af CD-Rom drev er at ændre indstilingen i kontrolpanelet:

Kontrolpanel || System || Ydeevne || Filsystem || CD-ROM

og så sætte hastigheden til "mindst 4-speed" og mest mulig supplerende cache-størrelse.
Avatar billede nielst Nybegynder
04. maj 1999 - 15:14 #2
Jeg har nu fundet websiden og der står følgende:

Ved at tilføje følgende ændringer i registreringsbasen køre ens CD-ROM drev faktisk hurtigere: [HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\FileSystem\CDFS]
"CacheSize"=dword:00001800
"PreFetch"=dword:00000158
"PrefetchTail"=dword:00000080

Kan det passe?
Avatar billede lrj Nybegynder
06. maj 1999 - 20:51 #3
Tydeligvis er det en skummel override i regdatabasen af windows indstillinger. Det tager jo mere hukommelse og ressourcer, men det kan jo åbenbart betale sig.
Avatar billede katana Nybegynder
08. maj 1999 - 18:59 #4
Skal det være en streng værdi, en binær værdi eller en DWORD værdi?
Avatar billede nielst Nybegynder
16. maj 1999 - 00:02 #5
Det ved jeg intet om!!

Hvad jeg har skrevet her over er alt hvad der ståd på side.
Avatar billede lrj Nybegynder
16. maj 1999 - 07:40 #6
katana> Så vidt jeg kan læse ud fra koden fra nielst, står der DWORD. Er det svar nok?
Avatar billede nielst Nybegynder
11. oktober 2000 - 17:08 #7
Jeg tror bare vi lukker den her.
Avatar billede lrj Nybegynder
11. oktober 2000 - 18:14 #8
Det virkede ikke, eller hvad? Var det ikke svar nok?