Avatar billede moola Nybegynder
17. marts 2006 - 17:29 Der er 13 kommentarer

Min Computer er Død!

Hey derude..

Igår gik min computer ned.

Hver eneste gang jeg prøvede at reboote den genstartede den ved windows logoet.
Derfor har jeg prøvet at formatere min harddisk ved hjælp af min xp cd.'
Når jeg prøver at formatere siger den at disken muligvis er beskadiget eller jeg skal tjekke den er tændt eller scsi stikkende er korrekt.
Jeg har været ude og købe en ny harddisk idag og sat den i, men jeg får stadig den samme fejl.

Jeg har prøvet at genstarte bios, men uden held.

Håber i kan hkælpe mig hurtigst muligt.

Mvh Nicolaj
Avatar billede coversdk Nybegynder
17. marts 2006 - 17:34 #1
det kan sagtens være andet en lige HD'en der er stået af, prøv at låne nogle andre ram af en ven, sådan noget
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. marts 2006 - 17:43 #2
Det behøver ikke at være disken der får den til at gå ned. Når den sådan lige pludselig går ned eller genstarter, så kan der opstå problemer på disken, og det er derfor normalt, at den ved genstart skriver det den skriver. Jeg tror bare ikke at fejlen har sit udspring i disken.
Avatar billede moola Nybegynder
17. marts 2006 - 17:44 #3
Hvad kan fejlen så være?
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2006 - 17:45 #4
Sæt din gamle disk i dyret, download og brænd KILLDISK http://www.helgec.dk/killdisk.html og meld så tilbage om disken fortsat ikke findes
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. marts 2006 - 17:45 #5
Varme, RAM eller strøm.

Hvad havde du gang i da den gik ned ?
Avatar billede lablo Nybegynder
17. marts 2006 - 17:45 #6
læg mærke til om blæseren sidder helt tæt op af cpuen. jeg har været ude for at den gjore det samme for mig, men det skyltes blæseren ikke havde 100% kontakt il cpuen. Det resulterede i at jeg startede min pc så nåede jeg heller ikke længere end til logoet. Det kan også som ovennævnte være rammene. sidste mulighed er også motherboardet der kan have en defekt
Avatar billede moola Nybegynder
17. marts 2006 - 17:59 #7
Jeg sad og spillede world of warcraft som jeg normalt gør.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. marts 2006 - 18:02 #8
Har di en XP CD, så prøv om den vil starte på denne.

Efterfølgende kan du checke om køleren til CPU'en er ren, ellers må du rense den.

Har du mere en 1 stang RAM ?
Avatar billede moola Nybegynder
17. marts 2006 - 18:12 #9
Jeg har 2 stang ram i og jeg har lige fået at vide at jeg måske skal prøve at fjerne den ene. jeg vender tilbage hurtigst muligt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. marts 2006 - 18:14 #10
Ja, men ikke kun det. Du skal køre med kun 1 klods, men test begge klodser i denne opsætning. På denne måde vil du finde ud af om derr er en syg RAM klods.
Avatar billede moola Nybegynder
17. marts 2006 - 18:17 #11
Ligenu er mit problem at når jeg prøver at kopiere filer fra xp cden over på min harddisk inden den rigtige xp installation laver den fejl ved nogen af filerne og siger de ikke kan installeres.
Avatar billede geforce3 Praktikant
18. marts 2006 - 11:50 #12
kunne meget vel lyde som ram fejl. Jeg har lavet en computer med lign fejl.. Den genstartede også ved windows logoet, men format hjalp. Når den da kunne installere windows... Brugte memtest86 til at teste med, den fandt en masse fejl. Så prøvede med andre ram.. Straks kørte den perfekt..
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. marts 2006 - 14:01 #13
Genstarten kan have forårsaget fejl på disken, og det kan du checke med CHKDSK. Start den op på XP CD'en, og gå ind i genoprettelses konsollen og fyr kommandoen chkdsk /r af sted.

Når den har været igennem hele disken, kan du give den en killdisk som helge nævner.

Efter killdisk, installerer du XP igen.

Når du er kommet så langt, bør du kun køre med 1 klods RAM, og se hvordan den opfører sig. Er den stadig tvær, prøver du at køre med kun den anden RAM klods. Hvis den ved genstart igen laver ravage på disken, må du igang igen med chkdsk.