Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2006 - 00:14 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort til Battle Field 2

Hvilket grafikkort skal man købe hvis man vil spille battlefield 2?

Opløsning bliver max. 1280x1024 da min skærm ikke understøtter højere opløsning.

Min pc. pt:
P4 HT 2.8 GHz
1024 Mb PC3200 Nanya ram
FX5600XT 256 Mb (BF2 kører flydende i 800x600)
Asrock (Asus OEM) P4VT8 bundkort

Har en ide om Radeon 1300/1600 el. Nvidia 6600/6800 - er det ok kort?
(Producent skal være MSI, Asus eller Sapphire!!)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. marts 2006 - 08:58 #1
Det må siges at afhænge af prislejet, men ifølge min B2-fanatiske kammerat, er NVidias 6800 et absolut minimum.
Da jeg går ud fra, det skal være til AGP, er et 7800GS (erstatter og "tæver" 6800GT) vist noget nær toppen af poppen for tiden.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2006 - 09:03 #2
Budget er 1500 kr.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2006 - 09:06 #3
7800GS er måske et fedt kort - er bare for dyrt! ;)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. marts 2006 - 09:12 #5
Det giver da et par muligheder. :)

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=185790

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98587

Som vi snart må være vant til, kører kortene med flest RAM lidt langsommere, så længe vi holder os i samme prisklasse. Personligt tvivler jeg på, der er en KÆMPE forskel i ydelse, og hvis du skruer op for detaljeniveau'et, vil den ekstra hukommelse nok være vigtigst. :)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. marts 2006 - 09:17 #6
Vedr. X1600XT fandt jeg denne artikel:

http://www.hardwaresecrets.com/article/290/9

Det klarer sig helt ok, må man sige. Det ville i hvert fald være at foretrække frem for et 6600GT, rent ydelsesmæssigt.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. marts 2006 - 09:21 #7
http://www.hardwaresecrets.com/article/290/7 << Og det var så dén del af artiklen, jeg ville berige dig med. *g* Sorry.

Hovedsiden er at finde på: http://www.hardwaresecrets.com/article/290
Avatar billede c-holst Novice
17. marts 2006 - 09:21 #8
http://www.digit-life.com/video.html
http://www.digit-life.com/articles2/digest3d/index.html#cards
ved ikke om du kunne blive inspireret her

der er noget med, at man ved at købe et 6800LE kan softmode det til at yde bedre, ved at låse op for blokerede pipelines
prøv en google på fx softmod eller spørg mere konkret her på E!
Det er ikke alle kort der egner sig til sagen, da det bl.a. afhænger  af hvilken chip der sidder på kortet. fx noget med NV44a(sidder på mitn6200)som på ingen måde kan softmoddes. Det kræver som jeg ser det, at man sætter sig godt ind i det, inden man køber et givent kort.
jeg selv føler mig ikke komptent til at kaste mig ud i den sag her
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. marts 2006 - 09:39 #9
C-Holst >> Kan det for én gangs skyld ikke klares med RivaTuner? :P Ulempen ved at købe et kort m.h.p. at softmodde det til en større model er helt klart, at man ikke ved, om man får et kort, der tillader det.
Så hellere give de sidste kroner for at få den ægte vare - prisen ligger alligevel omkring 1.500kr, og til de penge kan man få et X1600XT, der ligger på højde med 6800/6800GT.

Umiddelbart ville jeg kaste mig efter et kort fra NVidia, men jeg har et lidt farvet syn på sagen. ATI laver fede kort, men jeg har oplevet for mange driver-relaterede problemer med mit 9800Pro, som jeg ikke har oplevet skyggen af med andres NVidia-kort.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. marts 2006 - 10:00 #10
Stigers >> X1600Pro vs. 6600GT er en svær kamp at afgøre på tallene alene. De har begge deres styrker og svagheder, som vi så ofte ser.
Jeg bliver ved med at hælde mod et 6800-kort fra ASUS. De lavere-ydende kort er bare den smule for lavt-ydende, og det retfærdiggør hurtigt de 2-400kr ekstra, man evt. må lægge til.

Ak, hvor man dog savner de gode, gamle TI4200-dage. :P
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2006 - 13:10 #11
N6800/TD/512M

Jeg tror det bliver dette kort.
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. marts 2006 - 18:01 #12
skal det være et agp kort er det bedste kort under 1500kr gforce 6800, er det pci-x vi taler om er det radeon x1600xt.. du kan få x1600pro til agp men der er gforce 6800 at foretrække

men BF2 køres nemt på et gforce 6200 så skal der bare drosles lidt ned for grafikken
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2006 - 18:45 #13
drgonzo> det ved jeg ;)
BF2 kører jo flydende i 800x600 nu :)
Avatar billede c-holst Novice
17. marts 2006 - 19:04 #14
hmm, kunne være man skulle prøve det spil. havde egenligt skudt det ud men vil da lige prøve en demo
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. marts 2006 - 20:03 #15
prøv Q4 på en dual core cpu med deres smp (simultanious multi processing) patch, så det understøtter dual core, så skal i se smooth running ;)

John - ville bare lige smide et input, selvom tråden er afsluttet, synes jeg selv det er rart med understøttende kommentarer, og første indlæg sagde 6800 var minimum sååååå derfor.. Det er jo bare mig der er en pædantisk stodder he he
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. marts 2006 - 20:03 #16
spilmæssigt........ scorched earth yes sirs
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2006 - 20:08 #17
Helt ok :)

Nej gider ikke spille på sådan et system, så bliver jeg bare helt syg i røven :D
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
19. marts 2006 - 17:59 #18
Minimum fra en BF2-geek er 1024x768, medium i detaljer og 60FPS+. Derfor hans påstand. :) Mit 9800Pro giver ikke en tilpas spilleoplevelse, så jeg er alt andet end bidt af spillet. :P

Tak for points. :D