Avatar billede mumle30 Nybegynder
16. marts 2006 - 21:40 Der er 7 kommentarer

kan Outloog "gemmes" af vejen?

Kan man have Outlook åbent uden at den skal ligge på proceslinjen, jeg tænkte om det ikke var muligt at få den til at ligge nede i højre hjørne (ved uret) så man ikke lagde mærke til den? På mit arbejde ligger man ikke mærke til at postsystemet køre i baggrunden men nå der kommer en mail mens jeg arbejder ved computeren popper der en boks op på skærmen om jeg har modtaget en mail… kan man tvinge Outlook til noget af det samme eller skal jeg lede efter et nyt program til at hente mail og i givet fald hvad for et program kan det?? Håber på hjælp
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
16. marts 2006 - 21:49 #1
Hvilken version har du ?

I 2003 skal man nede i Tray bare modsat klikke og vælge gem når minimeret...

Man kan også i andre versioner, men der er forskellige måder at gøre det på
Avatar billede steen_hansen Forsker
16. marts 2006 - 21:50 #2
Du tænker nok på Lotus Notes? Mig bekendt er den funktion ikke tilgængelig i MS Outlook. Desuden bør man passe på med hvor meget man får smidt i systray. Jo mere, der ligger dér, desto større ressourceforbrug.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. marts 2006 - 04:17 #3
Du kan bruge dette program til det ønskede: http://www.4t-niagara.com/tray.html
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
17. marts 2006 - 14:36 #4
øh.. jo, det er muligt. Bruger det selv. Præcis som Mumle30 beskriver det....

Min outlook ligger altid i systray, og når der kommer en mail kommer der en boks op med besked. Ellers ser jeg ikke outlook overhovedet. Men som Steen Hansen siger, så bruger det resourcer, ja, men jo ikk eflere end det normalt ville gøre ved at ligge i proceslinjen.....
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. marts 2006 - 10:27 #5
Når Windows er indlæst, er det jo allerede sat igang. Jeg har også support på brugere med nye maskiner med Win XP, og jeg ser tit en systray så lang, at der dårligt er plads til Start-knappen på proceslinien.

Nu er det jo blevet bedre med de nyeste Windows-versioner, og maskinerne er blevet kraftigere. Men jo mindre ressourceforbrug, desto bedre. Jo færre ting, der ligger i systray ved opstart, og jo færre genveje, der ligger i Start-mappen (der bør ikke ligge nogen), destor bedre. Start det op, hvis du skal bruge det. Ingen grund til at bruge unødvendige kræfter. Rent principielt.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. oktober 2006 - 07:15 #6
Er problemet løst?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
06. december 2006 - 14:45 #7
Lukkes ??