Avatar billede grafik-anders Mester
16. marts 2006 - 20:07 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til placering af knapper?

Vi er i gang med at lave et site for design og kunst.

www.firstdisplay.com/index2.htm

Er der nogle, som har nogle fornuftige og velargumenterede holdninger til placering af knapperne?

Spørg, hvis I ikke forstår knappernes betegnelser. Enten kan et sådan spørgsmål skyldes, at der ikke er noget indhold på siderne eller også kan knappens betegnelse være misvisende. Hvis betegnelsen er misvisende, vil jeg blive glad for et bud på noget mere betegnende.

Det vil med sikkerhed forvirre Jer, at der står design, møbler, tøj, tilbehør og kunst ude til venstre og produkter i den vandrette grå bjælke. Design, møbler, tøj, tilbehør og kunst er jo også produkter, men dette er meget vigtigt for sitets ide. Meningen er, at man ved at vælge produkter kan søge i vores database gennem en søge-formular, mens de produkter man finder ved at trykke på knapperne i kolonnen til venstre er nogle produkter, som vi anbefaler og har udvalgt til den besøgende. Håber i forstår det.

Jeg kunne især godt tænke mig en holdning til placering af kontakt-knappen, men også til en generel opdeling.

Hilsen

Anders
Avatar billede thomas_b Nybegynder
16. marts 2006 - 22:36 #1
er ikke helt med på hvad du mener... Er også selve designet og sådan...
For det kan jeg da godt give dig et par ord med på vejen...?
Avatar billede kimmys Nybegynder
16. marts 2006 - 23:12 #2
Anders jo mere du skriver, desto mere forvirrende blev jeg!

Men synes det er et rigtig flot design! Synes den virker meget overskuelig, bort set fra at man ved første øjekast tror at den nedereste tekst "ophavsretten til alt..... ..." er menu punkter fordi de er delt på den måde, ligesom knapperne!

Men som thomas b siger, hvad er det du mener?
Avatar billede piakj Nybegynder
17. marts 2006 - 21:06 #3
Jeg synes siden var flot, men misforstod den indtil jeg læste din text ordentligt igennem.
Jeg havde ikke set Teksten "vi anbefaler" og troede at først søgte jeg efter designere af møbler, etc atså som en slags tabel. Det kan godt være det kun er mig!! Men ville nok alligevel prøve at få den brugertestet  - da konkurrenten  kun er et klik væk,- og vi ikke giver os tid til at forstå noget på nettet..

Så min ide uden at ødelægge for meget ville nok være at rykke den venstre menu lidt nedad eller ændre farverne så man ikke automatisk tror det hænger sammen.
Avatar billede grafik-anders Mester
13. april 2006 - 21:27 #4
Jep, - jeg brugte lidt af det og vi har nu ændret en del på grafikken.

Mange tak til alle. Send mig et svar og så får i 20 points hver. :)

Hilsen
Anders
Avatar billede thomas_b Nybegynder
14. april 2006 - 00:05 #5
selv tak...
Avatar billede kimmys Nybegynder
15. april 2006 - 11:39 #6
Jamen så kunne det jo være man snart skulle melde sig ind på siden, når den bliver færdig! =)

Held og lykke med den
Avatar billede grafik-anders Mester
15. april 2006 - 11:55 #7
Kimmys > Det håber jeg da du vil, hvis du arbejder med design og/kunst. Vi er igang med at finde folk til at lave anmeldelser og finde gallerier til at udstille.