Avatar billede para7 Nybegynder
16. marts 2006 - 14:31 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Placering på grund af hits

Jeg har hørt rygter om at Google eller andre søgerobotter vurderer nogle sites mere værdifulde, hvis de har mange hits. Er det nu rigtigt og i så fald, hvordan kan du se statistikken på et site?
Avatar billede para7 Nybegynder
16. marts 2006 - 17:22 #1
Sagt på en anden måde: Har det nogen betydning, om ens hjemmeside har mange besøgende, for at den bliver godt placeret i søgemaskinerne?
Avatar billede k_bergmann Nybegynder
16. marts 2006 - 20:50 #2
Hvis du har mange hits, må de komme et sted fra.
De steder som linker til dig er vigtige i denne sammenhæng. Hvodan er linket udformet, hvilken google PR har de, er deres indhold relevant i forhold til dit.

Jeg har flere google PR 4 sider uden mange besøgende, men de har mange indgående links fra andre højt rangerende PR sites.

Hvis du bare får hits ud af den blå luft har det ingen betydening for din google placering.
Avatar billede para7 Nybegynder
17. marts 2006 - 10:52 #3
Tak k_bergmann
Jeg går så ud fra at fx Google ikke kan se/ser, hvor mange hits man har på en hjemmeside?
Går ud fra PR betyder ranking eller placering?
Jeg skal planlægge søgeoptimering for en undervisningsportal, og det er afgørende for, om de skal have mange eller få sites med variationer af domænenavnet, der linker til portalen. Her gætter jeg på mange. Selvom mange nok vil blive lidt tynde og blot hjælper portalen.
Avatar billede madx Nybegynder
17. marts 2006 - 11:42 #4
Der er mange rygter om så meget, her er lidt mere konkret info, som jeg håber du kan bruge....

Du hentyder til "autoritative sites". Der er ingen, der med sikkerhed kan sige hvorfor nogle sites ender som "autoritative sites" - det er søgemaskinernes forretningshemmelighed. Men det er tydeligt, at nogle sites har så stor SEO-styrke, så hvad man næsten end putter på dem, så popper de op. Og de har en evne til at få andre til at blive optaget hos søgemaskinerne.

Pagerank er en af parametrene, som anvendes. Skal dit site være noget ved musikken her i DK, så skal du nok op på PR 5 - hvis altså der er stor konkurrence.

Søgemaskinen kan ikke måle antallet af besøgende på et site, men de kan måle hvor mange der klikker på diverse søgeresultater. Det kaldes CTR - Click Through Rate. CTR indgår formentlig i den del af deres algoritme, der måler på relevans ift. en søgefrase - for opnår du høj CTR, så må søgeresultatet jo være relevant for brugerne.

www.alexa.com har en funktion, hvor man kan se trafikudviklingen for et site.... meeeen helt valid er den vist ikke.

De domæner du nævner - er det nogen du selv vil købe og sætte op? Det vil næppe være arbejdet værd. Alene det at få et (1) nyt domæne optaget og ud af sandboksen hos Google kan tage 12 mdr. - evt. mere. Og har domænet ikke unikt indhold - kommer det måske aldrig til at virke. Du skal ud og lave linkaftaler
Avatar billede para7 Nybegynder
17. marts 2006 - 12:35 #5
Tak madx
Også god info. Jeg taler lige om Google her:
"autoritative sites". Her mener du vel de topplacerede. Og det er for mig konkurrenter, der af en ukendt grund er havnet i toppen, selvom man ikke synes de er relevante og fortjener det. Det kan virke som om det er en fejl og uretfærdigt.
Jeg har undersøgt og læst og spurgt her på exp i nogle år vedr. søgeoptimering, og jeg har derefter fået god success med et firma, hvor jeg interlinker ca. 30 sites, alle med relevante variationer af oplysninger om et produkt, kunder og egne. Det hjalp utroligt, at oprette den interlinkning. Ihvertfal blev alle nye kunders sider pænt placeret på bare en uges tid.
Her er nogle af vores egentlig ret tynde og lidet besøgte hjælper-sites fået topplacering af ukendt grund.