Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
16. marts 2006 - 11:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

D-Link kan ikke finde Linksys wireless router med WEP aktiveret

Hej

Har en D-Link DWL-610 wireless kort i en labtop som jeg forsøger at forbinde til min Linksys router via. WEP kryptering. Uden funderer det fint.

Opretter samme SSID navn i routeren som på netkortet.
Jeg indstiller både router og netkort til shared authentication.
Indtaster et ord til at gennerere 4 hex koder i routeren (web key 1-4, 64bit, hex format)
Disse koder indtaster jeg ind på netkortet samtidigt med at jeg vælger den samme default wep key som hos routeren.

Det virker ikke, desværre, hvad gør jeg forkert?

En anden ting er at jeg ikke kan gemme mit SSID navn. Så kan netkortet heller ikke engang få forbindelse uden kryptering.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. marts 2006 - 12:01 #1
Har du installeret PCI kortet korrekt.
Normalen er at du først skal installere en setup program til nettkortet, og efter at have slukke maskinen, så sættes kortet i, og maskinen startes. ? ?
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
16. marts 2006 - 15:09 #2
Ja jeg har installeret D-Link's medfølgende program. Det er den måde jeg har sat pcikortet op på. Det virker fint uden kryptering...
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. marts 2006 - 18:50 #3
Ja, men sørst skal programmet installeres, og derefter skal kortet sættes i maskinen. Har du gjort dette ?

Hvilken DLink router drejer det sig om ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. marts 2006 - 18:51 #4
sørst = først
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
16. marts 2006 - 20:22 #5
Ok ok... Jeg instalerrede det for et år siden så jeg er lidt vag på detaljerne. Men det ringer en klokke når du nævner den rækkefølge. Måske jeg skulle starte med at afinstallere og starte forfra?

Routeren er en Linksys BEFW11S4 version 4.0... Det er PCI-kortet der er en D-link DWL-610 (op til 128 bit kryptering).
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. marts 2006 - 20:26 #6
Det kunne du jo gøre. Jeg tager en kik i din manual.
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
16. marts 2006 - 20:37 #7
Det bliver ikke idag... Jeg er lige blevet far så du må have lidt tålmodighed ;) Jeg vender tilbage imorgen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. marts 2006 - 20:40 #8
Tillykke med det  :-)
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
17. marts 2006 - 13:54 #9
Nå så... (rødmer)
Jeg har ikke brugt mit wireless i snart et år da det virkede af "h" til. I dag ville jeg så gerne afinstallere og geninstallere mit pci korts sotware... Jeg tog pci kortet ud og konsterede at min Skype stadig var online... Hm tænkte jeg. Det var mærkeligt. Efter lidt surfning måtte jeg konstatere at min kones arbejds-pc allerede har en wireless netkort indbygget... Doh! Jeg fandt det allerede installerede software og satte den op til at bruge shared WEP kryptering og woopsi så havde jeg WEP enabled ;)

Mit gæt er at jeg dengang ikke fik det til at virke optimalt (det var meget langsomt!) fordi de to netkort interfererede med hinanden (?) Ellers ved jeg ikke hvorfor, men suma sumarum, nu har jeg WEP kryptering og mac filtrering ;)

"Dragonknight" du får pointene hvis du kræver dem. Du var trods alt årsagen til at jeg tog mit pci kort ud ;)
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. marts 2006 - 17:34 #10
Det forklarer meget, men det er da godt det nu fungerer.

;-)
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
17. marts 2006 - 17:56 #11
Værs'go! ;)
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. marts 2006 - 18:00 #12
TAkker  :-)