Avatar billede itux Nybegynder
02. maj 2001 - 19:51 Der er 2 kommentarer

Erstatte tegn i streng i TCL

Hej med jer.

Jeg sidder og laver noget TCL i en Eggdrop, men nu er jeg så stødt på et lille problem:
Eggdrop\'en skal smide noget data ind i et MySQL table (via mytcl), men der kommer selvfølgelig en sql-fejl hvis strengen indeholder quotes (\'). Hvordan får jeg backslashet dem? Altså \' skal blive til \\\'.
Jeg har forsøgt mig med regsub, men det affødte en fejl (sikkert mig der var en spade :))
Kort fortalt, det jeg leder efter er en funktion som addslashes(); i php.
Avatar billede bromer Nybegynder
02. maj 2001 - 19:53 #1
Det er en flot trøje du har på!!!!
Avatar billede perhans Novice
03. juni 2001 - 23:32 #2
Det gøres således:
regsub -all {\'} $tekst \"\\\\\" tekst

Per