Avatar billede k-s-d Nybegynder
15. marts 2006 - 23:23 Der er 4 kommentarer

Bare generelt fejl !

Hejsa

Har lige fået cybercity internet og ska tilsluttet mig det via en trådløs router. (Linksys wet11 v.2) Men så slipper min viden op... Mit problem er jeg ikke kan finde det trådløse netværk... ? burde vel kunne finde det under det punkt hvor man kan søge efter trådløse netværk ? der er et andet netværk her i "opgangen" også med en linksys router. Kan det være et problem ? har været inde i setup og indstille routeren til Ad Hoac og sat "Channel" til 4 istedet for standard 6..

Men nu er jeg altså ved at gå kold for ideer ? hvad siger de kloge `?

Venlig Hilsen og tak
Kenneth
Avatar billede sharkman Nybegynder
16. marts 2006 - 00:06 #1
Jeg kender intet til Cybercity, men jeg vil alligevel spørge dig, om ikke du også har fået leveret noget ADSL udstyr sammen med dit abonnement? Hvad med en installations CD? Hvad med noget trykt materiale?
Prøv evt. om du kan genkende noget af udstyret her og måske bruge en af de generelle vejledninger: http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/

Ellers kan du prøve at ringe til Cyber Citys support 70 10 11 09
Avatar billede jacla Nybegynder
16. marts 2006 - 03:34 #2
Du skal tjekke om din router er aktiveret.

Download evt. Netstumbler (Freeware)Det er et program som scanner efter Trådløse netværk og oplyser om hvilke kanaler de kører på (enten 1, 6,11 her i Danmark).

Prøv at slå MS Firewall'en fra. Lav en ipconfig /all og se om du har en Gateway.

MVH

Jan C
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. marts 2006 - 10:17 #3
For at du kan konfigurere den trådløse bridge, for det er ikke en router, så skal du være koblet kablet til din router. Den medfølgende CD indeholder programmet til at konfigurere.

Vær opmærksom på X X-II switchen. X positionen er til at koble diirekte til en PC, og X-II er når den kobles til en router.

På side 3 vælger du infrastructure.

På side 4 giver du dit trådløse net et navn SSID, og du kan vælge hvilken kanal du vil anvende.

På side 5 skal du vælge "Automatically obtain an IP adress", da jeg går ud fra, at du har en router.

På side 6 vælger du WEP 64 bit, og skriver et Passphrase, i boksen.

PÅ side 7 vil den skrive koden, som passer til din passphrase, og den skal du skrive ned, for den skal du have skrevet ind i netkortet. Du skal være meget omhyggelig, for hvis de ikke er identiske, virker det ikke.

SÅ skulle bridgen være opsat.

Nu kan du koble kablet fra din maskine, og prøve at koble dig på trådløst. På et tidspunkt spørger den om en kode, og der giver du den, som du noterede ned i under punkt 7.
Avatar billede jacla Nybegynder
16. marts 2006 - 12:01 #4
TIP

Få netværket til at kører inden du sææter WEP 64 bit krypteringen på.

Jan C