Avatar billede jldue Nybegynder
15. marts 2006 - 22:23 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

bærbar acer 1,5 Ghz der er meget langsom - hvad kan gøres?

Hej
Acer Intel Pentium M 1,5 Ghz 599 MHz, 240 MB ram - den er ca et år gammel - hvorfor er den meget langsom. Jeg har på fornemmelsen at der er noget der kører i baggrunden og tager al hastigheden - hvad skal jeg gøre?
den kører med lovlig version af windows XP og har norton antivirus 2005.
hardisken er delt i to gange 17 MB - hen ene har 9 MB fri den anden 17.
hvad gør jeg ? hej Jane
15. marts 2006 - 22:31 #1
Du mener vel 17 Gb ?

Jeg 'gætter på' at du har fået uønsket 'snavs' ind på putter... også selvom du har NAV kørende...

Idé: Luk dette spm. og genopret under kategorien
http://www.eksperten.dk/spm/Sikkerhed/Virus/

Gennemfør proceduren som her beskrevet http://www.eksperten.dk/artikler/755 og læg omstalte Logs ind i det nyoprettede spørgsmål...
Avatar billede jldue Nybegynder
15. marts 2006 - 22:51 #2
Tak - så lukker jeg dette spørgsmål. og prøver noget andet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. marts 2006 - 22:54 #3
2 ting, hvoraf den ene BESTEMT er grunden til at din pc er langsom:
1. 256 mb ram til XP er alt for lidt. Min. 512 Mb.
2. Norton kan nogle gange sløve en pc ret meget - uanset hardwaren!
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. marts 2006 - 23:32 #4
ja ville også mene der er for lidt ram.. windows xp vil gerne have 188mb ram hvis den får lov.. Hvis du så har delt grafik (on board) med bare 64mb ram, så er der kun 4mb ram tilbage til sjov og spas, og det er for lidt
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
16. marts 2006 - 09:43 #5
jeg synes nu xp kører fint med 256, hvis det er kontormaskine ... bare min ide
jeg tror også du skal prøve at kigge på om der kører noget snavs
Avatar billede jldue Nybegynder
20. marts 2006 - 12:47 #6
Hejsa
Jeg prøver at oprette under virus  - håber ikke I bliver sure.
Tak for hjælpen