Avatar billede scifo Nybegynder
15. marts 2006 - 20:28 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Tilslutning mellem Phono / Scart og Antenne

Hej Eksperter.

Jeg er den nye "lykkelige" ejer af et trådløst overføringssystem.
MEN
Ideen med det er at jeg skal kunne sende fra antenne
stik og vider til fjernsynet "trådløst antennekabel".
Men på senderen har jeg kun de 3 phono indgange rød, hvid og gul
der på en eller anden måde skal tilsluttes så jeg kan komme til
at se tv.
Er der nogen der evt. ved hvor man kan finde en converter mellem
phono og Antenne, eller evt. har forslag til anden løsning.

Mvh
Scifo
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
15. marts 2006 - 20:30 #1
Jeg har selv ledt efter det samme, men det svar jeg er stødt på, er at det ikke kan lade sig gøre.
Avatar billede scifo Nybegynder
15. marts 2006 - 22:24 #2
oki... hmm... ja bliver jo nok nød til at se det i øjnene :-(
16. marts 2006 - 07:36 #3
Hvad med den her:
http://www.velleman.be/ot/en/product/view/?id=338536
Den kan nok bestilles hjem via din nærmeste elektronik pusher.

Ellers kan du prøve at forhøre dig hos disse:
www.brinck.dk
www.elektronik-lavpris.dk
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. marts 2006 - 09:11 #4
Det kan ikke lade sig gøre at sende Antenne-signalet videre, da det er for bredbåndet (ja båndbredde er også noget man snakker om når det gælder radio-signaler), du kan kun sende en kanal af gangen. Så du skal have en tuner (video) til at lave signalet om til composite, som du så kan sende til dit TV. Efterfølgende skal du så skifte kanal på videoen og skrue op for lyden på TV'et.

En Video kan konvertere mellem antenne og composite, men kun i den ene ende og kun en kanal ad gangen.

H13's løsning gør det modsatte af hvad du vil (og på kanal 38) men den løsning er ikke lovlig i DK, medmindre du har licens til at oprette din egen TV station.
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
16. marts 2006 - 10:17 #5
Det skal siges at med james_t_dk's løsning overfører signalet også tekst-tv, så den er ikke helt håbløs. Mange trådløse overføringssystemer kan også overføre infrarød signal, så du kan bruge fjernbetjningen til videoen, ved dit tv, selv om videoen står i et andet lokale. Man retter altså fjernbetjeningen mod den trådløse reciver (der står ved tv'et), reciveren sender så det infrarøde signal til til transmitteren (der står ved videoen), og denne har en infrarød sender, som virker som den i fjernbetjeningen. Transmitteren sender altså signalet videre til videoen, som så skifter signal. Okay, det er vist en rodet forklaring.
16. marts 2006 - 21:59 #6
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
22. marts 2006 - 08:31 #7
Har du fået svar på dit spørgsmål?
Avatar billede scifo Nybegynder
13. april 2006 - 18:42 #8
Tak for alle svarene, undskyld jeg ikke har delt points ud, men har simpelthen ikke
haft tiden, men nu er de der, endnu engang tak for hjælpen. :-)