Avatar billede jeffe Nybegynder
15. marts 2006 - 20:28 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Låste brugermapper

Min far skal backe nogle gamle data up fra en computer. Windows XP-installation er gået i stykker og harddisken er derfor sat i som en sekundær. En anden Windows-installation kører derfor, og den Dokumenter-mappe, hvor dataene ligger, er derfor ikke direkte knyttet til den Windows der kører. Derfor er brugerens mappe låst og vi kan ikke greje at åbne den.
Det er altså en anden Windows og brugeren eksisterer ikke.
Nogle gode forslag?
Avatar billede boxer Nybegynder
15. marts 2006 - 20:37 #1
Jeg tror det er nr 39 du skal bruge:
http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no39
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. marts 2006 - 21:00 #2
Sådan overtager du ejerskab af en fil eller mappe i Windows XP

Sådan overtages ejerskab af en mappe eller harddisk
BEMÆRK! Du skal være logget på computeren via en konto med administrative rettigheder. Hvis du kører Windows XP Home Edition, skal du først starte i fejlsikret tilstand og logge på via en konto, der har administrative rettigheder, før du kan få adgang til fanen Sikkerhed.

Hvis du bruger Windows XP Professional, skal du deaktivere Simpel fildeling. Som standard bruges Simpel fildeling i Windows XP Professional, når der ikke er noget domæne tilsluttet. Yderligere oplysninger om denne handling finder du ved at klikke på nedenstående artikelnummer for at få vist artiklen i Microsoft Knowledge Base:
307874 HOW TO: Disable Simplified Sharing and Password-Protect a Shared Folder in Windows XP

Sådan overtages ejerskab af en mappe:

Højreklik på den mappe, du vil overtage ejerskabet af, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på fanen Sikkerhed, og klik derefter på OK på sikkerhedsmeddelelsen, hvis en sådan bliver vist.
Klik på Avanceret, og klik derefter på fanen Ejer.
På listen Navn skal du klikke på dit brugernavn eller, hvis du er logget på som administrator, på Administrator, eller klik på gruppen Administratorer. Hvis du vil overtage ejerskabet af mappens indhold, skal du markere afkrydsningsfeltet Erstat ejer af underbeholder og objekter.
Klik på OK. Følgende meddelelse vises, hvor:mappenavn er navnet på den mappe, du vil overtage ejerskabet af.
Du har ikke tilladelse til at læse indholdet af mappen mappenavn. Vil du erstatte mappens tilladelserne med tilladelser, der giver dig fuld kontrol?

Alle tilladelser bliver erstattet, hvis du klikker på Ja.

Klik på Ja.
Klik på OK, og anvend derefter igen de tilladelser og sikkerhedsindstillinger, der skal gælde for mappen og dens indhold.
Tilbage til toppen

Sådan overtages ejerskab af en fil
BEMÆRK! Du skal være logget på computeren via en konto med administrative rettigheder.

----------------------------------------------------------------------------------

Sådan overtages ejerskab af en fil:

Højreklik på den fil, du vil overtage ejerskabet af, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på fanen Sikkerhed, og klik derefter på OK på sikkerhedsmeddelelsen, hvis en sådan bliver vist.
Klik på Avanceret, og klik derefter på fanen Ejer.
Klik på Administrator på listen Navn, eller klik på gruppen Administratorer, og klik derefter på OK.

Administratoren eller gruppen Administratorer ejer nu filen. Fortsæt med trin 5, hvis du vil ændre tilladelserne for filerne og undermapperne i denne mappe.
Klik på Tilføj.
Indtast den bruger- eller gruppekonto, som du vil give adgang til filen, på listen Skriv objektnavnet, der skal vælges (eksempler). For eksempel Administrator.
Klik på OK.
På listen Gruppe- eller brugernavne skal du klikke på den ønskede konto (f.eks. Administrator) og derefter markere afkrydsningsfelterne for de tilladelser, du vil tildele den pågældende bruger. For eksempel Fuld kontrol [Tillad]. Når du er færdig med at tildele tilladelser, skal du klikke på OK.
Avatar billede boxer Nybegynder
15. marts 2006 - 21:06 #3
Har du kopieret det fra mit link retaxes? :o)
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2006 - 21:18 #4
boxer og retaxes: Inden I farer i totterne på hinanden:
Jeg synes tit jeg oplever, at der kommer enslydende svar.
Vi sidder jo og tænker hjemme hver for sig, og sender af sted uden at vide, at det gør du og du og måske du også. Næsten samtidig.
Jeg tænker da også på, at av, nu blir der ballade, hvis jeg har fundet et svar hos microsoft, sender det af sted - og en anden har lavet noget, der er næsten mage til. Lad os glæde os over, at vi har så mange hjælpere, når det kniber.
Avatar billede jeffe Nybegynder
15. marts 2006 - 21:36 #5
Tak for svarene. Jeg fandt faktisk selv den samme tekst, som oprindeligt er fra MS' egen side. Der kom styr på det, og den gamle blev glad igen :D

Afgiv svar, hvis I vil have point!
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. marts 2006 - 21:52 #6
boxer> Det kan jeg ikke huske, jeg kan se at  den er fra 26.01.2005.
Da det er samme svar og du er kommet først skal du selvflg. ha' pointene..

jeffe: nej, vi plejer ikke at fare i totterne på hinanden, vi er fredelige folk, selvom navnet boxer antyder noget andet :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
15. marts 2006 - 22:04 #7
Bemærk venligst at min kommentar sluttede med et smil :o)
Det var godt nok for at drille, men det var absolut venligt ment.

Jeg var udmærket klar over at retaxes ikke havde set oplysningerne i mit link.
Så desværre hans-jensen, der bliver ingen ballade her :o)

Iøvrigt findes pointballademageren ikke længere på eksperten.

Retaxes -> For at vise at der ikke er noget "ondt" i mellem os, synes jeg vi begge skal smide et svar og dele pointene.
Avatar billede boxer Nybegynder
15. marts 2006 - 22:05 #8
Og her var mit svar :o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. marts 2006 - 22:57 #9
jeg blev ikke sur over din bemærkning, jeg havde set smilyen og du fortjener de 30 point, jeg har nok af dem selv ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. marts 2006 - 23:01 #10
boxer> jeg var lige inde på din blacklistesite, jeg var heldigvis ikke imellem ;o)
Avatar billede jeffe Nybegynder
15. marts 2006 - 23:10 #11
Så fik boxer dem. Men tak alligevel begge to!
Avatar billede boxer Nybegynder
15. marts 2006 - 23:11 #12
Jeg har fået forbud mod at nævne den her på E. Så det vil jeg lade være med :o)
Det er ikke en side jeg går så højt op i mere og har faktisk overvejet at slette den.
Avatar billede boxer Nybegynder
15. marts 2006 - 23:11 #13
Velbekomme.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2006 - 18:26 #14
åh ralle - hvad er en blacklistesite?
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. marts 2006 - 19:28 #15
tænker du på denne http://anonym.homepage.dk/
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2006 - 23:05 #16
Ups - sådan en Ekspertens Ribers !!
Hvor mange spørgsmål må man have ude før man blir "sat i boxen"
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. marts 2006 - 23:33 #17
jeg mener ikke at boxer bruger den til noget mere, så tag det roligt ;o)