Avatar billede pegasus72 Nybegynder
15. marts 2006 - 19:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

=>Barklund: PHP Sql der returnerer Associative Array med Arrays.

Hvad er konstruktionsmetoden til forespørgsel der returnerer et Associative Array med f.eks følgende struktur:

[
    filmTitel:"Narnia",
skueSpillere:["Ron", "Mia", "Will"],
        genre:["Fantasy", Adventure]
]

Strukturen er identisk med XML men skal bruges til Flash Remoting som elsker Associative Arrays som automatisk "lander" som Objekter..

Ergo join på seperate tabeller hvor skuespiller_id og genre_id parres med film_id men hvordan skabes grundformen med diverse løkker i løkker der arbejder sig igennem og pusher diverse arrays indeni i det associative array som til slut returneres?

Håber der er nogle gode inputs der kan hjælpe mig videre..
Avatar billede barklund Nybegynder
16. marts 2006 - 09:35 #1
Det kan du ikke lave i en enkelt sql-sætning - det skal laves i PHP'en.
Avatar billede pegasus72 Nybegynder
16. marts 2006 - 11:20 #2
Ja det ved jeg godt..
Skal lave tre stk i ovenstående, det er mht til strukturen af inner/outer løkkerne jeg tænker på.
Hvordan konstrueres løkkerne så de kører til enden af $rows, pusher og derefter videre, det er det jeg tænker på.
Noget med:
while ($row = mysql_fetch_array($sqlSkuespillere))
    {
    print '<actor InstanceId="'.$row['uid'].'">'.$row['name'].'</actor>';
    }
Som er XML dokumentet jeg arbejder med, så jeg kan se hvordan det ser ud, jeg skal bare have lidt hjælp til selve tankegangen med at arbejde sig igennem diverse join forespørgsler.
Hygge..
Avatar billede barklund Nybegynder
16. marts 2006 - 11:35 #3
Det er MySQL, right? Hvilken version? Hvis det er nyere end 4.1, kan det gøres i en enkelt query og med lidt parsing udenfor - ellers skal du nok bruge ret mange queries :)
Avatar billede pegasus72 Nybegynder
16. marts 2006 - 16:51 #4
Det er desværre MySQL 4.0.26 der køres på pågældende hotel.
Et eksempel?
Avatar billede barklund Nybegynder
16. marts 2006 - 17:27 #5
Skal du bruge mere eller mindre alt fra databasen eller skal du kun bruge et subset?

Og hvordan ser din PHP ud pt.?
Avatar billede pegasus72 Nybegynder
30. juli 2006 - 16:05 #6
Smid lige et svar Barklund..
Avatar billede barklund Nybegynder
31. juli 2006 - 10:08 #7
Deal :)
Avatar billede barklund Nybegynder
13. september 2006 - 12:52 #8
Tark :)