Avatar billede davidfossil Nybegynder
15. marts 2006 - 18:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Newbie: "select single node" i XSLT

Følgende er et udsnit af noget XSLT jeg har skruet sammen i forbindelse med med Umbraco CMS. "for-each" løkken er lidt spøjs i denne sammenhæng da jeg ved at der altid kun vil matche in node. Hvordan selecter  jeg denne node uden for-each?

<xsl:template match="/">

<xsl:for-each select="$currentPage/ancestor-or-self::node[@parentID=-1]">
    <a href="{umbraco.library:NiceUrl(@id)}">
        <xsl:value-of select="data[@alias='siteName']"/>
    </a>
</xsl:for-each>

</xsl:template>
Avatar billede softspot Forsker
15. marts 2006 - 19:01 #1
Fungerer dette:

  <a href="{umbraco.library:NiceUrl(@id)}">
    <xsl:value-of select="$currentPage/ancestor-or-self::node[@parentID=-1]/data[@alias='siteName']"/></a>
Avatar billede davidfossil Nybegynder
15. marts 2006 - 22:37 #2
Nej. Atributten @id som bruges i funktionskaldet NiceUrl() hører til den node som for-each løkken fanger, og ersåledes ikke til rådighed hvor du bruger den.

Dit bud ledte mig dog på følgende, som virker:
<xsl:variable name="topNode" select="$currentPage/ancestor-or-self::node[@parentID=-1]"/>

<xsl:template match="/">

<a href="{umbraco.library:NiceUrl($topNode/@id)}">
    <xsl:value-of select="$topNode/data[@alias='siteName']"/>
</a>

</xsl:template>

Bare smid et svar - det var dig der ledte mig på vej :)
Avatar billede softspot Forsker
15. marts 2006 - 22:46 #3
Ja, jeg kan godt se at @id kommer fra konteksten. Da jeg havde læst din første linie tænkte jeg netop på at kopiere hele starten af stien op i href-attributten, men din løsning med et variabel er naturligvis smartere og lettere at overskue... :)
Avatar billede softspot Forsker
16. marts 2006 - 15:17 #4
Tak for point :)
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
03. juli 2008 - 22:09 #5
Hej
Jeg sidder med et ligende issue
  <xsl:variable name="SingleNode" select="$currentPage/ancestor-or-self::node/descendant::node[@id=1166]" />

Men jeg får intet leveret (Noden eksisterer og er publiseret)

Any clues?
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
03. juli 2008 - 22:12 #6
Jeg kan godt finde noden hvis jeg spørger til dens nodeTypeAlias
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
03. juli 2008 - 22:15 #7
hmmm nu virker det, aner ikke hvad jeg har gjort. beklager min trefoldige spam her