Avatar billede martingreen Nybegynder
15. marts 2006 - 13:47 Der er 10 kommentarer

Åbne/forwarde porte igennem 2 routere

Hej med jer.

Jeg har problemer med at få hul igennem når jeg har mine to routere på. Min opstilling ser således ud:

WWW --> ZyXel Prestige 600 series --> D-Link 704P ---> Stationær og Bærbar.

Grunden til, at jeg har min d-link router på, er at jeg gerne ville have to pc'ere på nettet samtidigt.

Jeg vil gerne have åbnet for port 777.

Jeg kan godt få det til at virke hvis jeg kun har ZyXel routeren på. Og førhen da jeg ikke havde Cybercity som ISP, og derfor kørte uden ZyXel routeren, så kunne jeg også godt få det til at virke.

Så problemer er at få dem til at køre sammen...

ZyXel ip: 10.0.0.1 (den jeg logger ind med for at konfiguere)
D-link: 192.168.0.1 (Gateway) og 192168.0.182 (Min stationære lan ip)
Avatar billede dwpdotdk Nybegynder
15. marts 2006 - 14:21 #1
Du skal sætte det helle op i den router som du har fået fra Cybercity. Du deler bare nettet efter din cc router med en switch. Alternertivt kan du tage din cc router af og bruge din D-link.
Avatar billede s_f Nybegynder
15. marts 2006 - 18:03 #2
Du kan sagtens have mere end to computere på nettet samtidig da du jo allerede har en router på, den fra cybercity, den kunne du bare have sat en switch på som tidliger nævnt.

Men det kan godt lade sig gøre med to routere, du kan enten åbne port 777 fra CB routeren, til d-link routeren, og videre til din computer.

Eller du kan åbne "alle" porte fra din CB router, til din d-link 0-65535. Så kan du herefter åbne de porte til den pc fra din d-link router som du måtte ønske.

De kan sagtens køre sammen, D-linken tror bare at 10.0.0.1 er din WAN ip gør intet.
Avatar billede dwpdotdk Nybegynder
15. marts 2006 - 19:58 #3
Nemlig. Jeg mener bare at CC routeren kan tages af, ligesom man kan hos tdc. Så er du fri for deres telnet osv.
Avatar billede martingreen Nybegynder
15. marts 2006 - 21:55 #4
Jeg vil forsøge det s_f skriver, om at åbne alle porte på cc routeren.

Og man kan ikke bare "tage" CC fra, da nettet så ikke vil virke. CC routeren har kun et netværksstik, derfor bruger jeg min d-link router. Jeg kunne gå ud og købe en switch, men kun hvis jeg slet ikke kan få det til at virke.

Når jeg åbner fra port 0-65535 på CC routeren skal den så blot forwardes til 192.168.0.1 som er den gateway jeg får inde i cmd --> ipconfig /all
Avatar billede s_f Nybegynder
17. marts 2006 - 20:56 #5
Nej, hvis du vil åbne alle porte fra din CC router til din D-link router skal du åbne til den ip CC routen giver din D-link router. Dette ses nemmest ved at gå ind i din d-link interface / menu og se dens WAN ip nok noget allà 10.0.0.2

Jeg mener bestemt ikke at man bare kan pille CC routere af, da man tilslutter nettet direkte til dem, det gør man jo ikke ved TDC der med følger et eksternt modem.
Avatar billede martingreen Nybegynder
18. marts 2006 - 15:11 #6
Jeg kan ikke finde WAN ip'en i min d-link router. Nåe jeg trykker på WAN, står den godt nok også til Dynamic ip.
Avatar billede s_f Nybegynder
18. marts 2006 - 17:07 #7
Der må være noget status i din D-link har selv haft d-link før og det står derinde. I min skal jeg i system --> status, men jeg godt nok ikke D-link mere.

Hvis ikke kan du jo bare sætte din d-link op til at køre med fast wan ip, fx 10.0.0.2
Avatar billede s_f Nybegynder
20. marts 2006 - 11:20 #8
feedback ????
Avatar billede martingreen Nybegynder
20. marts 2006 - 17:33 #9
Undskyld svartiden, men har en travl dagligdag i øjeblikket. Under status står min WAN ip til 10.0.0.1

Jeg forsøger lidt med det det du har beskrevet.
Avatar billede s_f Nybegynder
09. april 2006 - 20:42 #10
Feedback?