Avatar billede vildrede Nybegynder
15. marts 2006 - 11:59 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

TV-out virker ikke mere

Hey, jeg har fået installeret ny (sekundær) harddisk og efter at have taget alle ledninger fra, så jeg kunne få pc'en ud i lyset, kan jeg nu ikke få TV-out til at virke på mit grafikkort, efter at have sat dem i, igen.
Har endda prøbet med et andet tv-out kabel og installeret nye ATI drivere: den kan ikke finde noget tv. Jeg fatter det ikke.
Benene er ikke bøjede eller nogen fysisk skade.
Så skulle grafikkortet måske være røget, men billedet er jo fint på pc'en.
Håber på svar.
Avatar billede c-holst Novice
15. marts 2006 - 12:52 #1
genstart  i fejlsikret (f8 under boot)

slet softwaren i tilføj fjern programmer
slet kortet i enhedshåndteringen hvis det er der

genstart normalt og installer driveren
Avatar billede vildrede Nybegynder
15. marts 2006 - 13:50 #2
Hej jeg har afinstalleret softwaren under fejsikret tilstand, jeg kiggede i enhedshåndteringen bagefter men der var ikke noget grafikkort listet som jeg kunne fjerne.
Her efter genstart i normal mode har den nu fundet "video controller" med et gult spørgsmålstegn i enh.håndt.. Skal jeg fjerne det inden jeg geninstallerer driver eller er det ligemeget?
Avatar billede vildrede Nybegynder
15. marts 2006 - 13:59 #3
yep det gør jeg. :)
Avatar billede vildrede Nybegynder
15. marts 2006 - 14:16 #4
hm, jeg har geninstalleret driver og ATI controlpanel, men når jeg vælger tv som 2nd display så kommer der stadig ikke noget billede på tv'et. Har også tjekket at det sidder rigtigt i tv'et, så det er SUPER mærkeligt!
Avatar billede c-holst Novice
15. marts 2006 - 15:10 #5
trykket på den lille røde knap, den ligner en on offknap inde i controlpanelet

sider i hjørnet af "den anden skærm"
Avatar billede vildrede Nybegynder
15. marts 2006 - 15:36 #6
du mener i ATI's kontrolpanel? Hvis jeg trykker "force tv detection" under "advanced" kan jeg godt "tilslutte" tv'et derinde men der er INTET signal på selve tv'et. Og hvis jeg ikke "forcer" tv'et kan jeg heller ikke tilslutte det - hviklket før i tiden ikke var nødvendigt, for at tilslutte det. Håber jeg forklarer mig forståeligt. :)

Under "advanced" i "display manager" er der en pc skærm i boksen "main" og en tv skærm i boksen "clone" så det er vel sat rigtigt op i kontrolpanelet? Jeg kan trykke "detect displays" derinde men der sker intet.
Jeg kan ikke finde nogen "rød knap", jeg kører den nyeste ATI kontrol panel (har også prøvet med ældre versioner uden held)
Avatar billede c-holst Novice
15. marts 2006 - 16:46 #7
"Knappen" kunne måske også være grøn

der er under egenskaber for skærm, indstillinger, avanveret, fanebladet skærme
Avatar billede vildrede Nybegynder
15. marts 2006 - 17:49 #8
Jeg har den engelske xp, men under fanebladet "monitor" kan man bare vælge "monitor type", den står på default monitor og så "screen refresh rate" (85 hertz), der er ikke nogle grønne knapper. Men jeg har også sat tv til som secondary inde i ATI kontrolpanelet, der er bare ikke noget billede på tv'et. :(
Avatar billede c-holst Novice
15. marts 2006 - 18:53 #9
testet dine kabler hos en anden, hvor du ved tv-out virker/eller prøvet med andre kabler
prøvet på et andet tv
prøvet alle scartporte

prøvet at sætte din sekundære skærm som primær

defekt er altid en mulighed man må tage med i beregnin, men lad os nu se:-)
Avatar billede vildrede Nybegynder
15. marts 2006 - 19:01 #10
testet dine kabler hos en anden, hvor du ved tv-out virker/eller prøvet med andre kabler
"prøvet på et andet tv"
har ikke muligheden, men jeg kan ikke tro, at dette kan være fejlen. Mit tv virker 100% og problemet opstod efter jeg havde taget tv out kablet ud og ind igen i grafikkortet.

"prøvet alle scartporte"

Samme som ovenstående.

"prøvet at sætte din sekundære skærm som primær"

Har prøvet - sker intet - intet billede på tv'et

"defekt er altid en mulighed man må tage med i beregnin, men lad os nu se:-)"

Det frygter jeg også, men alligevel HYSTERISK mærkeligt, når det eneste jeg gjorde var, at tage kablet forsigtigt ud af grafikkortet og ind igen efter install af harddisken. btw, kortet er et HIS ICEQ RADEON 9800 PRO.
Avatar billede vildrede Nybegynder
15. marts 2006 - 19:02 #11
"testet dine kabler hos en anden, hvor du ved tv-out virker/eller prøvet med andre kabler"

Jeg prøvede også med et andet tvout kabel - ingen forskel.
Avatar billede vildrede Nybegynder
15. marts 2006 - 19:05 #12
btw tak for forslag indtil videre :)
Avatar billede c-holst Novice
15. marts 2006 - 21:15 #13
prøv hydravision, det har hjulpet mange med atikort
http://www.ati.com/products/hydravision/features.html
kan bare ikke helt huske hvordan det lige er, men kig på det

prøv en repair, hvorefter du reinstallerer driverne til chipset og grafikkort
http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede vildrede Nybegynder
22. marts 2006 - 02:38 #14
Jeg har nu prøvet en total nyinstallation af winxp og Hydravision softwaren - forbindelsen til TV er stadig død. :(
Det ser bestemt ikke ud som om Tv'out stikket på grafikkortet skulle være i stykker, og jeg har også prøvet med et andet kabel.
Jeg er et kæmpe spørgsmålstegn.
Avatar billede c-holst Novice
22. marts 2006 - 13:21 #15
ville finde/låne et andet kort som jeg kunne teste med.

kunne sagtens forestille mig defekt på tv-out,uden at resten er gået ned
Avatar billede vildrede Nybegynder
22. marts 2006 - 17:34 #16
ja der er nok ingen vej udenom end at pille det ud :) - jeg tester det en af dagene.
Avatar billede vildrede Nybegynder
13. april 2006 - 01:51 #17
jeg har fået installeret et andet kort der virker. C-holst, jeg var glad for dine kommentarer, læg et svar så du kan få point.
Avatar billede c-holst Novice
13. april 2006 - 08:24 #18
Ser frem til at kunne hjælpe dig en anden gang, håber så vi finder en "bedre løsnig"

mvh
carsten
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2006 - 23:02 #19
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten