Avatar billede abildtrup Nybegynder
15. marts 2006 - 09:36 Der er 7 kommentarer

Windows Media Player afspiller ikke billede og lyd fra nettet

WMP kan godt afspille cd-er - men ikke video- og lydklip fra nettet. Jeg får meddelelsen om manglende "hukommelseskort" - og jeg får bud om at installere WMP 100 - hvilket jeg allerede har. Programmet har tidligere virket - måske er det efter jeg har installeret Mozilla Firefox? Det virker nu heller ikke i Explorer.
Avatar billede den33 Nybegynder
15. marts 2006 - 11:19 #1
har du installeret de rigtige codec. som f.eks www.divx.com eller http://www.xvid.org/
Avatar billede abildtrup Nybegynder
15. marts 2006 - 11:42 #2
Hvad er codecs? - jeg har set rådet før - og så bliver man henvist til diverse "tilfældige" netsteder for at downloade ting og sager, der skal hjælpe... Men hvorfor? Og hvordan ved jegg, hvilke "codecs" jeg skal bruge?
Avatar billede den33 Nybegynder
16. marts 2006 - 10:08 #3
det kommer an på hvilket format din f.eks film er, jeg vil mene at du kan klare dig med http://www.divx.com/divx/
du kan også bruge Gspot, til at checke hvilke codec den pågældene film skal ha. (mener dog kun den virker ved downloaded film, ikke streamed)
http://www.headbands.com/gspot/

Hvilket styresystem bruger du.
Kunne godt tænke mig at få hele fejl meddelsen.
For du ikke et grønt pudslespils brik og i firefox, der hjælper dig med at finde den rigtige "plugin".
Har du et link til den side du ikke at se film eller lyd fra.
Avatar billede den33 Nybegynder
16. marts 2006 - 10:15 #4
http://en.wikipedia.org/wiki/Codec
en beskrivelse om hvad codec er.

http://www.free-codecs.com/download/Codec.htm
er codec pakker der indholder mange forskellige codec.
Avatar billede abildtrup Nybegynder
23. marts 2006 - 11:00 #5
Hej den33. Er glad for, at du hjælper. Fejlmeddelelsen lyder: "Windows Media Player kan ikke afspille denne fil. Opret forbindelse til internettet, hvis filen befinder sig på internettet. Hvis filen befinder sig på et flytbart hukommelseskort, skal du indsætte hukommelseskortet." Ved DR's radiprogrammer popper hele WMP's afspille-vindue frem med de korrekte overskrifter fra det pågældende indslag. Men klkikker jeg på "Afspil" - kommer fejlmeddelelsen.
Den grønne puslespilsbrik synes jeg ikke, jeg har set.
Link til side, jeg ikke kan høre lyd fra, er såmænd f.eks.: http://www.dr.dk/nyheder/
Men hvorfor er det mon pludselig nødvendigt med codec og plugins ? Jeg har tidligere i årevis kunnet høre de lyd- og videofiler uden problemer. V.h.Knud
Avatar billede abildtrup Nybegynder
23. marts 2006 - 11:03 #6
Mit styresystem er Windows XP
Avatar billede den33 Nybegynder
29. marts 2006 - 14:30 #7
sorry, havde helt glemt dig. jeg har lige et dumt spørgsmål. har du husket at slå lyden til i windows. hvilken media player bruger du. jeg bruger selv media player 10. kan du ikke høre noget lyd overhovede, hvis det komme fra nettet. det burde ikke være nødvendigt at download codecs, for at høre nyheder. når jeg bruger firefox, kommer hele wmp også frem. men når jeg bruger explorer kan jeg hører nyheder i et explorer vindue. prøv at åbene nyheder i explorer, højre klik på selve film klippet, og vælg egenskaber. hvad står der i audio og video codec. prøv at opdatere wmp.