Avatar billede kanast Nybegynder
15. marts 2006 - 09:03 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Kan modtage - men ikke sende post

Pludselig kan jeg ikke sende post får denne meddelelse:

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'skilteboden@mail.dk'. Emne 'Fw: Tilsend brochure', Konto: 'POP3.mail.dk', Server: 'smtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '554 Service unavailable; Client host [83.93.177.118] blocked using list.dsbl.org; http://dsbl.org/listing?83.93.177.118', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 554, Fejlnummer: 0x800CCC79

har Outlook 6

Ingen problemer med at modtage - har ikke ændret noget !!!!
Avatar billede u6e96b22 Nybegynder
15. marts 2006 - 09:07 #1
det er ikke noget på din computer, det er modtageren som har lavet en fejl, han har fra dsdl.org fået en liste over adresser som der automatisk bliver blokeret
skilteboden har valgt at blokere den adresse som du bruger til at sende mail med
Avatar billede kanast Nybegynder
15. marts 2006 - 09:14 #2
Nu er det sådan at jeg selv er "skilteboden@mail.dk" og forsøgte at sende fra "privaten" til firmaet, jeg har forsøgt at sende flere mails, til flere forskellige personer, men kan ikke få dem afsendt.

Hvad er i øvrigt dsdl.org - og hvad skulle det være for en liste der automatisk blokerer min afsendelsesadresse.
Avatar billede u6e96b22 Nybegynder
15. marts 2006 - 09:18 #3
undskyld jeg mente modtageren
men problemet er hos firmaet, de har et filter som er hentet fra selskabet dsdl.org
dsdl er et selskab som lister adresser(ip) som er utroværdige, og dit firma bruger det filter...
prøv at sende til en person af gangen, eller prøv at lave en hotmail konto som du sender en mail til
Avatar billede kanast Nybegynder
15. marts 2006 - 09:23 #4
Jeg ER firmaet, og jeg har ikke noget filter som er hentet hos dsdl.org ????

Jeg har førsøgt at sende til 4 forskellige mailadresser uden resultat.

Efter første svar, gik jeg ind og kiggede på "liste over blokerede afsendere" og der er kun de afsender-adresser som jeg manuelt har tilføjet - så jeg bliver ikke meget klogere
Avatar billede kanast Nybegynder
15. marts 2006 - 09:55 #5
Jeg har nu prøvet at sende mail fra en anden computer, der var også problemer..

Denne meddelelse:

værten "pop3.mail.dk er ikke fundet. Kontroller, at du har skrevet servernavnet korrekt. Konto:"pop3.mail.dk". Server: "pop3.mail.dk", Protokol: pop3, port: 110, sikker (SLL): Nej, Socket-fejl: 11001, fejlnummer: 0x800CC0D
Avatar billede vejmand Juniormester
15. marts 2006 - 11:56 #6
Ring til TDC, de fjerner som regel spærringen inden for et døgn.

Spærringen kan skyldes at der sendes spam-mail fra din Ip-adresse, det kan sagtens ske uden din viden. men som sagt, kontakt TDC, og dit problem bliver løst! c",)
Avatar billede vejmand Juniormester
07. oktober 2006 - 07:17 #7
Er problemet løst?