Avatar billede skrappe Nybegynder
15. marts 2006 - 08:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Efterfølgeren til Windows Server 2003

Har der været nyheder ude endnu om hvor når en næste version vil dukke op.
Skal til at købe server software, her køber jeg en forsikring for at skulle ny server software komme inden for de næste 1-2 år får jeg den næste version "gratis"
Men sker der noget inden da tror/ved du?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
15. marts 2006 - 08:48 #1
Det er Vista du taler om, og den kommer til efteråret hvis planen holder.

Det er dog udsæt indtil 3 gane p.t:)

Hvis du køber en select aftale med software assurance kan du gå op til nyeste version gratis, dog skal du huske at man skal tegne afatlen igen i 2 år efter da man ellers skal betale for software.

Jeg er beta tester på Vista for Microsoft og det ser godt ud.

Kernen er stadig fra 2003 men det vil kræve ram og Cpu, og der er en bjælke til at se Cpu,ram, disk forbrug.

Den vil efter sigende komme i 4 udgaver.

User
Small buisness
Standard
Enterprise (Kun Titanium og Xeon CPU)

Har også hørt om en 5 version men kun et rygte.
Avatar billede skrappe Nybegynder
15. marts 2006 - 09:17 #2
Vista er til servere! og så er det Longhorn til PCér er det rigtig opfattet?
Takker for det hurtige kommentar (svar)
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
15. marts 2006 - 09:30 #3
Nej longhorn er det gamle navn og Vista det nye :)
Avatar billede karser Nybegynder
15. marts 2006 - 19:48 #4
Undskyld jeg blander mig! ;o)

Johnnymadsen >> Det er altså forkert!

Vista er Workstation udgaven...
Longhorn er "Codename" fr server udgaven!
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
15. marts 2006 - 21:02 #5
Jeg er klar over det karser og beklager jeg byttede om på dem :)