Avatar billede nufc1892 Nybegynder
14. marts 2006 - 23:58 Der er 6 kommentarer

Problemer med installation af XP på ny maskine

Jeg har problemer med at få installeret Windows XP på en helt ny maskine. Jeg forsøger at installere Win XP med Service Pack 2 på en 200 GB HD.
Under installationen får jeg følgende fejlmeddelelser:

Windows kunne ikke indlæse installationsprogrammet til DiskDrive.
Windows kunne ikke indlæse installationsprogrammet til CDROM.
Windows kunne ikke indlæse installationsprogrammet til Battery.

Selv om den forsætter med at installere efter fejlmeddelelserne, bliver den aldrig helt færdig med installationen.

Hvad kan dette skyldes?
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2006 - 07:45 #1
Er det en original XP-skive uden fedtede pletter og ridser? har du sat BIOS til "LOAD SETUP DEFAULT" ??
Avatar billede nufc1892 Nybegynder
15. marts 2006 - 08:53 #2
Det er ikke en original Windows cd....
Jeg har slet ikke været inde i BIOS og sætte noget op...
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. marts 2006 - 09:38 #3
anskaf dig en original, den du har nu kan ikke bruges til noget, den er ulovlig
Avatar billede w2k3user Nybegynder
16. marts 2006 - 21:39 #4
Nu behøver den CD man installere fra ikke at være en original..... Blot licensen er i orden er der ingen problemer i at anvende kopi cd....
Det kunne se ud som du skal installere 3. parts drivere under installationen.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2006 - 06:56 #5
"Nu behøver den CD man installere fra ikke at være en original..... " Det har du helt ret i, men muligheden for at der har været en fejlbrænding er jo større med en hjemmebrændt

"Det kunne se ud som du skal installere 3. parts drivere under installationen." Og hvor er det lige du vil installere disse drivere??
Avatar billede w2k3user Nybegynder
17. marts 2006 - 07:56 #6
En smule arogant helgec..... det er jo ikke os alle der har karma på 78, jeg forsøger bare at hjælpe, men jeg skal da nok holde mig væk.....

Hvis man holder øje med hvad der skrives i bunden af skærmen under installationen, vil man lægge mærke til muligheden for at installere disse drivere, med et tryk på F3.