Avatar billede jeanette18 Nybegynder
14. marts 2006 - 21:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

indsætning af billeder i word driller

Hvad gør jeg mon lige forkert?
Jeg ønsker at kunne indsætte et billede i et A4 dokument hvor der også står en del tekst.
Ved indsætningen af billedet begynder teksten at flytte sig tilfældigt.
Nogen gange har jeg teksten delt op i flere spalter, andre gange blot en enkelt.
Jeg har prøvet at indsætte en tekstboks for derefter at sætte billedet ind i tekstboksen. Det hjælper bare ikke noget. Tingene flytter sig alligevel i forhold til hinanden.
Alt auto-indstillinger i word er frakoblet.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2006 - 21:51 #1
Hvad med:

Højreklik på billedet, vælg format picture.
Derefter vælger du layout som er et faneblad øverst, derefter vælger du egenskaben "behind text".

På den måde kan du flytte billedet rundt som det passer dig, og måske få teksten til at stå korrekt.
Jeg har ikke lige den danske oversættelse af ovenstående menupunkter, men det skulle nu nok være til at finde ud af, selv under en dansk udgave :-)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
14. marts 2006 - 22:17 #2
ok - jeg prøver:)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
14. marts 2006 - 22:21 #3
Fuldtræffer cypermann!! Du er min helt i aften:)

Tusind tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2006 - 22:23 #4
Ingen årsag :-)
og forsat god fornøjelse med word.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
14. marts 2006 - 22:27 #5
Tak skal du ha`
14. marts 2006 - 22:49 #6
... tihi ... velkendt 'problem' mht billeder i Word.
Jeg fortæller også <cypermann>'s princip når jeg underviser i Word's billedhåndtering. Kalder det for "Glansbilled" princippet ...

Good Luck...
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2006 - 15:00 #7
Jeg har også et pip til det problem:
Højreklik på billedet,
Formater - billede - layout - avanceret - billedplacering.
Fjern flueben fra Flyt sammen med tekst.
Så kan man hive rundt med det.
Avatar billede SandMan2011 Praktikant
12. januar 2017 - 12:18 #8
hej. Ny i Mac verden og har et lille problem... tror jeg har trykket på noget men kan ikke huske hvad. NU sker det at når jeg vill kopier og bagefter indsætte et billed ind i en Word dokument fra google søgning så kopier den en masse tekst (kode tror jeg) istedetfor... hjælp??