Avatar billede mike23 Nybegynder
14. marts 2006 - 19:32 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Internet i sommerhus fra lejlighed?

Hej med jer

Situationen er den at jeg har et sommerhus hvor jeg mangler en Internet-forbindelse og et telefon-abonnement (har telefon-stik) men det er lidt en hage bare at oprette abonnementer for så skal vi desværre betale til ingenting når vi flytter hjem i lejligheden i vinterhalvåret, og det bliver jo også til en slags penge.

I lejligheden har jeg en høj internet-forbindelse da vi har en bredbåndsløsning i boligforeningen, og den betaler vi jo også til i sommerhalvåret og får ingenting ud af det heller.

Så var det jeg tænkte om man kunne få gavn af den forbindelse fra lejligheden ude i sommerhuset i sommerhalvåret, måske via en VPN-forbindelse eller noget, for så vil jeg sparer virkelig mange penge. Det skal lige siges at internettet i lejligheden er webspeed (TDC kabel TV og det har vi ikke derude)

Noge af jer eksperter der har et bud på en løsning?
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
14. marts 2006 - 19:59 #1
Hvis du ikke har internet i sommerhuset kan du vel ikke få forbindelse til din lejlighed gennem VPN...?
Avatar billede danielknudsen Nybegynder
14. marts 2006 - 20:26 #2
Det lyder som om at du har brug for at der er Internet opkobling i dit sommerhus. Jeg kan give dig et eksempel fra den virksomhed hvor jeg arbejder, men vær obs på at vi har en erhversaftale med TDC så det er ikke sikkert at den går hvis det er privat.

En ansat havde ønsket om at beholde sit telefonnummer da han det ene halvår boede i KBH og det andet i Middelfart. Der var endvidere oprettet ADSL på nummeret. Nummeret blev flyttet imellem de 2 adresser med et halvt års mellemrum, da faste datoer på lang sigt var et krav fra TDC. Imod denne service betalte vi et fornuftigt beløb for konverteringen.
Så i stedet for 2x abbonoment kan du ende med 1x abbonoment + gebyr. Det er selvfølgelig kun hvis TDC vil tilbyde dig tjenesten imod at du konverterer over fra antenneforeningen.

De er nok glade for nye kunder.

Mvh Daniel
Avatar billede mike23 Nybegynder
14. marts 2006 - 21:11 #3
cow-tilter-> æh jeg må beklage mit manglende kendskab til vpn, du har ret :-)

danielknudsen-> tror bare ikke at TDC kabel TV er tilgængeligt ude i det sommerhus-område, men jeg kan da prøve at høre dem om der findes en løsning.
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
14. marts 2006 - 21:14 #4
Ingen grund til at undskylde, det var lige for at sikre mig at jeg havde forstået det hele korrekt :)
Avatar billede mike23 Nybegynder
14. marts 2006 - 21:22 #5
cow-tilter-> tror jeg fik rodet nogle begreber sammen :-)
Avatar billede venturer Nybegynder
15. marts 2006 - 12:52 #6
En mulig løsning kan være at du har en mobiltelefon med til sommerhuset. Hvis nu dit abonnement er skruet sammen så du kan ringe gratis til din egen fastnet telefon derhjemme, bør det være muligt for at at (fra f.eks. en bærebar) ringe ip til en PC derhjemme (denne skal så have et traditionelt modem installeret) og denne så router dig videre til dit internet.
Du vil IKKE kunne udnytte den fulde båndbredde, men du bør kunne komme på internettet uden at skulle have et ekstra internet abonnement.

Rent teknisk kan det dog godt være en større sag at sætte på :)
Avatar billede mike23 Nybegynder
15. marts 2006 - 16:38 #7
venturer-> tak for dit input men omkostningen til at fører idéen ud i livet vil være dyrere end omkostningerne ved at have 2 abonnementer kørende. Bla fordi at vores fastnet-telefon hjemme er nedlagt.
Avatar billede mike23 Nybegynder
16. marts 2006 - 22:00 #8
Hej igen.

Løsningen blev at der ikke var nogen løsning på det, men i skal have tak for hjælpen.

Jeg vil da gerne give lidt point som tak, men så skal i lige smide et svar.
Avatar billede venturer Nybegynder
16. marts 2006 - 23:37 #9
Held og lykke med projektet :)
Avatar billede danielknudsen Nybegynder
17. marts 2006 - 15:41 #10
Håber du finder en løsning.

Vh Daniel
Avatar billede mike23 Nybegynder
17. marts 2006 - 21:02 #11
:-)